دادگاهی در بحرین یکی از تظاهرکنندگان این کشور را به اتهام بی احترامی کردن به پرچم این کشور در خلال تظاهرات سال ۲۰۱۱ علیه رژیم آل خلیفه، به سه ماه حبس محکوم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هنوز جزئیات مربوط به این حکم مشخص نشده است. دادستان اقدام این فرد را به عنوان توهین به پرچم ملی خوانده است.
 
این در حالی است که در خلال اعتراضات مردمی در بحرین، اغلب پرچم این کشور توسط معترضان حمل می‌شود.
 
بحرین در ماه آوریل تنبیه و مجازات سخت تری برای توهین به شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه حاکم این کشور و نمادهای ملی تعیین کرد. این اقدامات ظاهرا به معنای سرکوب بیشتر علیه اعتراضات مردمی که در دو سال اخیر جریان داشته است، می‌باشد.
 
این دادگاه روز چهارشنبه شش نفر را به اتهام تویه به حاکم بحرین در شبکه اجتماعی توییتر به یک سال زندان محکوم کرده بود.
 
دفتر دادستان عمومی بحرین در بیانیه ای اعلام کرد این شش نفر متهم شده بودند و در دادگاه جنایی به اتهام سوء استفاده از حق آزادی بیان محکوم شدند.
 
در ادامه اين بيانيه آمده است، اين افراد اظهاراتي را در يک شبکه اجتماعي منتشر کردند که «ارزش‌ها و سنن جامعه بحرين در رابطه با پادشاه اين کشور را تضعيف مي‌کند.»
 
خيزش مردمی در بحرين در اواسط فوريه ۲۰۱۱ زماني آغاز شد که مردم اين کشور با الهام گرفتن از انقلاب‌هاي مردمي در تونس و مصر دست به تظاهرات گسترده علیه رژیم حاکم زدند.
 
دولت بحرين فورا سرکوب بي ‌رحمانه معترضان را آغاز کرد و از نيروهاي تحت امر عربستان در کشورهاي همسايه خواست که به بحرين سرازير شوند.
 
در جريان سرکوب معترضان در بحرين، ده‌ها تن کشته شده و همچنين نيروهاي امنيتي صدها نفر از جمله پزشکان و پرستاران را به دليل درمان انقلابيون زخمي دستگير کرده‌اند.
 
همچنين بر اساس گزارشي که کميسيون مستقل رسيدگي بحرين در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، رژيم آل خليفه در جريان سرکوب مخالفان رو به خشونت فزاينده آورده است. در اين گزارش همچنين منامه به شکنجه فعالان سياسي، سياست مداران و معترضان متهم شده است.
 
مردم بحرين مي‌گويند، تا زماني که مطالبات آنها مبني بر تشکيل يک دولت دموکراتيک و منتخب بر آورده نشود، به تظاهرات خود علیه رژیم حاکم ادامه خواهند داد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار