حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی الگویی برای پزشکان به عنوان یک طبیب روحانی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصوری رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین همایش طبیب روحانی، بزرگداشت عالم ربانی حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی گفت: برگزاری این همایش ها به دلیل هماهنگی و تلفیقی است که طبیب روحانی با طبیب جسمانی دارد.
 
وی افزود: ما طبیبان جسمانی برای دردهای روانی، تقویت دین به طبیبان روحانی نیاز داریم. تزکیه و تعلیم درکنار هم هستند و ضرورت دارد که طبیبان جسمانی در کنار طبیبان روحانی به معالجه و درمان بیماریها اعم از جسمی و روحی بپردازند.
 
موسوی دبیر اجرایی سومین همایش طبیب روحانی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور در کنار پیشرفتهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی مسولیت سنگینی را در حوزه نشر فرهنگ دینی و اخلاق برداشته است که از جمله آن برگزاری همایش طبیب روحانی است.
 
موسوی تصریح کرد: آیت الله حسن زاده آملی با تبحر در علوم مختلف همچون تفسیر، فقه، علم کلام، طب قدیم، نجوم، ادبیات، فلسفه، عرفان و اخلاق و.... گویی در جستجوی همه دانشها بوده است. آیت الله حسن زاده آملی الگویی برای پزشکان به عنوان طبیب روحانی است.
 
وی ادامه داد:  با تالیف کتاب های متعدد لحظه ای را دور از تحقیق و تدریس نگذرانده اند و همیشه با کتاب و کاغذ همنشین بوده اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار