در کشورهای اروپایی و آمریکایی 40 درصد طبابت از طریق طب سنتی و ذکر درمانی انجام می گیرد این در حالی است که در کشور ما 96 درصد درمان ها با داروهای شیمیایی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر منصوری لاریجانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین همایش طبیب روحانی گفت: روح و روان ما در جسم و جسم نیز در روان تاثیر دارد و این جای هیچ انکاری نیست ولی صاحتی که تاثیر روان در جسم و جسم در روان مثبت و سازنده است اعتدال نفس می گویند اگر این اعتدال به هم بخورد انسان دچار بیماری می شود در تعریف بیماری انسان چه جسمی و چه روحی از اعتدال خارج می شود.

وی افزود: همانگونه که انسان خود به عنوان یک ذره و عضو در مجموعه نظام هستی قرار دارد اگر بیمار شود منجر به بیماری کل نظام آفرینش می شود خود عالم نیز زمانی سالم است که در اعتدال باشد در حقیقت اعتدال جوهر عالم آفرینش است.

آیت الله حسن زاده آملی ریشه اصلی بیماری را در دروس معرفت نفس و سایر آثارشان به زیبایی بیان کرده اند اینکه هر کس از مدار اعتدال خارجی شود باید خود را بیمار تلقی کند. برای برگشتن به مدار اعتدال تمام حکما و آیت الله حسن زاده آملی بر این صحه نهاده اند که راه آن طبیب روحانی و گفتن ذکر است انسان از طریق ذکر نیز به مدار اعتدال برمی گرداند کسانی که ایمان آوردند با ذکر خدا خود را به اطمینان قلبی می رسانند و همه قلبها با ذکر خدا به مدار اعتدال برمی گردد.

منصوری لاریجانی اظهار کرد: امروز رویکرد دنیا به طرف طب سنتی و ذکر درمانی است در کشورهای اروپایی و آمریکایی 40 درصد طبابت ذکر درمانی و طب سنتی است. ما یک کشور دینی هستیم ولی 96 درصد از درمان های ما با داروهای شیمیایی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان باید در کنار طبابت و آموزش های پزشکی به ذکر و تاثیر خدا باور پیدا کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار