امشب دل ها بزرگ میشوند به وسعت تمام دلتنگی هاشان و می نشینند در درگاه خدا و خوب میدانند همه چیز مهیاست برای بازگویی آنچه در دل دارند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ نخستین شب جمعه ماه مبارک رجب را شب آرزوها خواندند ، شبی که در خاموشی و تاریکیش فریادهایی نهفته است از جنس عشق و پرتو افشانی نور است و نور.
شبی که می تواند تحقق بخش رویاهایی باشد که بخاطرشان زنده ایم و زندگی می کنیم .
آرزو هر چه باشد باشد اما چه قدر باشکوه میشود اگر برای ظهور و حضور دوست دعا کنیم ، همان آرزویی را داشته باشم که امشب همه خوبان دارند .
گر چه تمام ماه رجب، نزد خداوند و اولیاء الهی عزیز و ارجمند است اما برخى از اوقات آن، فضیلت ویژه اى دارد مثلا اولین شب جمعه ماه رجب، داراى امتیازى بزرگ است. پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) مى فرماید: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید، فرشتگان آن را «لیلة الرغائب» مى نامند.
چرا که وقتى یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته اى نیست مگر اینکه در کنار کعبه آید آنگاه خداوند نظر مرحمت به آنان کند و فرماید: فرشتگانم! هر چه خواهید از من بخواهید. فرشتگان گویند: بارالها حاجت و خواسته ما آن است که روزه داران ماه رجب را بیامرزى، خداوند متعال فرماید: آمرزیدم. اگر هیچ حادثه اى در ماه رجب رخ نمى داد، باز هم رجب ارزش خاص و ویژگى استثنائى خود را داشت، اما حوادثى در آن از جمله لیلة الرغائب موجب شرافت و کرامت مضاعف این ماه شده است.
در این شب زیبای بهاری که هنوز هم دل آسمانی منتظران در فراق صاحب عصر و زمان ، گرفته است ، منادی از آسمان ندای اجابت سر میدهد که :
ادعونی استجب لکم ، ادعونی استجب لکم ...
خدای من ! تو تنها کسی هستی که وقتی آرزوهایم و خواسته هایم را با تو در میان می‌نهم، احساس خفت و حقارت نمی‌کنم . چرا که طبق کلام امیر بیان علی علیه السلام اگر انسان چیزی را از دیگری طلب کند ، اگر به اوبدهد ، منت است و اگر ندهد ذلت...
 الهی  به من بیاموز چیزی را آرزو کنم که تو دوست می‌دارى، چیزی را طلب کنم که مرا به تو نزدیک‌تر سازد. به من بیاموز در راه رسیدن به خواسته هایم شکیبا باشم و در راه استجابت دعاهایم ، هرگز ناامید نشوم و هرگز در سخاوت بی کران تو تردید نکنم
خدایا! هر آنچه از زیبایی و نیکی که نزد توست، سخت مرا شیفته خود کرده. به تمام خوبی‌هایی که نزد خود دارى، مشتاق و محتاج و آرزومندم. صدای مرا بشنو؛ صدای بنده‌‌ای که امیدش به آنچه نزد توست، بزرگ استهر آنچه دعا در این شب عزیز ، مقربان و دوستانت به درگاهت آورده اند را آنطور که صلاح می دانید ، از تو خواستاریم که تو به مصلحت ما دانایی و به نیاز ما آگاه ...
امشب مولا را فراموش نکنیم ، ابتدا و انتهای دعا ظهورش باشد ، آرزوها با این دعا قشنگ تر می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.