معاون آموزشی وزارت بهداشت از تبدیل دانشگاه علوم پزشکی زنجان به قطب نانو فناوری دارویی کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر عین اللهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم ارتقاء دانشگاه مازندران به تیپ یک گفت: از شروع انقلاب ما با حوادث مختلفی در کشور روبرو بوده ایم که مقاومت استواری در برابر این حوادث و مشکلات منجر به رشد کشورمان در زمینه های مختلف شده است.

باید توجه داشت: که مهمترین حادثه بعد از انقلاب 8 سال دفاع مقدس بود که این دفاع یک دانشگاه بزرگ برای تمام اقشار جامعه به خصوص پزشکان محسوب شد.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله در رشد و شکوفایی ما خودباوری و اتکا به نفس است اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقات علمی در طی چند سال گذشته تحقیق در زمینه سلول های بنیادی است مرکزی که دانشمندان نخبه با جان گذشتگی توانسته‌اند حرکت های علمی بزرگی را انجام دهند که برخی از آنها در دنیا بی نظیر بوده است باید توجه داشت امروز در دنیا حرف اول سلطه را علم می زند و دانشگاه ها مورد توجه سلطه گران قرار گرفته است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه علم به عنوان ابزار سلطه در دنیای امروزی معروف شده است عنوان کرد: در همین راستا ما باید همه قدرت ها و تلاش خود را برای کسب علم بیشتر به کار بگیریم چراکه شرایط امروز این امر را برای ما به تکلیف تبدیل کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عدالت آموزشی اشاره و تصریح کرد: ما در کشورمان افراد با استعداد و نخبه زیادی داریم که در طول چند سال بعد از انقلاب توانسته‌اند شکوفایی های زیادی را برای کشورمان رقم بزند، باید توجه داشت که آموزش زیربنای توسعه است که دانشگاه علوم پزشکی مازندارن هم به عنوان یکی از دانشگاه های نمونه کشور توانسته در این راستا حرکت چشم گیری کند.

وی ادامه داد: امروزه مستکبرین دیگر به ترور افراد نظامی نمی‌پردازند بلکه دنبال ترور دانشمندان هستند بنابراین ما هرچه در پیشرفت علم و دانش گام برداریم میزان تهدید دشمن در این عرصه بیشتر خواهد شد.

وی در خصوص دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: این دانشگاه مراکز تحقیقاتی فعال زیادی دارد که توانسته با برنامه ریزی های خوب به جایی برسد که به دانشگاه های تیپ یک کشور بپیوندد از نظر ما این دانشگاه هیچ منعی برای گسترش رشته های مورد نظر ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این دانشگاه می تواند در یک زمینه تحقیقاتی و درمانی به عنوان اولین دانشگاه کار کند خاطر نشان کرد: به عنوان مثال نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان حرف اول را می زند و قطب نانوفناوری دارویی کشور شده است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم می تواند یک حوزه اختصاصی را انتخاب کند و به یک قطب در همان زمینه تبدیل شود./ح
برچسب ها: نانو ، فناوری ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار