دكتر اكبر سلطاني يكي از صاحبان فرآيند طراحي ، اجرا و ارزشيابي مهارتهاي طبابت در مقطع علوم پايه دوره پزشكي عمومي در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه با پيچيده تر و اختصاصي تر شدن مباحث علوم پزشكي ،فرآيند انتقال اطلاعات به دانشجويان علوم پزشكي نيز دستخوش تحولات بسيار شده است و به موازات اين تغييرات شگرف در دانش علوم پزشكي، آموزش پزشكي نيز نقش پررنگ تري را در كشور و شيوه هاي جديد آموزشي و حركت به سمت آموزش اثر بخش تر به خود گرفته است.
وي گفت : طراحي برنامه آموزشي مهارت هاي طبابت در سه فاز اصلي طراحي ،اجرا و ارزشيابي صورت گرفته كه به موازات هر مرحله ، پروژه هايي جهت تعامل ،برقراري و جلب مشاركت اعضاي هيات علمي و دانشجويان برگزار شد.
وي اظهار كرد: آماده سازي دانشجو براي پذيرش نقش خويش به عنوان دانشجوي پزشكي با تقويت يادگيري فردي ، تفكر علمي و به كارگيري روش هاي صحيح در حل مسايل از اهداف اختصاصي اين فرآينداست.
سلطاني عنوان كرد: آماده سازي دانشجو براي زندگي به عنوان يك انسان چند بعدي و متعادل ،فراهم كردن زمينه هاي لازم براي يادگيري زير بناي حرفه اي مورد نياز پزشكان عمومي از ديگر اهداف اين فرآيند است ./ح