داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نیروی جوانی یک کشور را به اوج می‌رساند، گفت: نسل جدید را باید به صحنه آوریم و نباید یک دایره تکراری داشته باشیم و از افراد و طرح‌ها و سخنان قدیمی استفاده کنیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رامین مهمانپرست داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در نشستی با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امروزه روابط بین جوانان تغییر کرده و علایق آنها کمتر شده است، اظهار داشت: در چنین وضعیتی آیا فردی که متعلق به نسل دیگری است، می‌تواند با افکار تکراری کار کند و خواسته‌های آنان را نیز برآورده کند؟

وی با بیان اینکه امروزه 2 شاخص مهم برای قدرت هر کشوری مطرح است، ادامه داد: مبحث نخست اقتدار در داخل کشور با 3 ویژگی وحدت ملی، پایبندی به اصول و حفظ وحدت مردمی است و از سویی مبحث دوم نیز قدرت منطقه‌ای است که نباید اجازه داده شود کشور در هیچ شرایطی در منطقه بی‌ثبات شود.

مهمانپرست افزود: حقوق ما تا زمانی به رسمیت شناخته می‌شود که در عرصه‌های مختلف اقتدار داشته باشیم. ما امروز برای برداشتن فشارها نیاز به اقتدار داریم که تبعیت از مقام معظم رهبری، به کارگیری درایت و حضور گسترده مردم برخی از علائم اقتدار به شمار می‌روند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه علت حضور در صحنه انتخابات را وظیفه همگانی و حضور گسترده جوانان برشمرد و افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم در صحنه به خوبی حاضر شوند و نتیجه این حضور چه خواهد شد، تقدیر الهی است و ما باید تابع مقررات باشیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: این که از تمامی جریان‌ها افراد مختلفی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، اقدام مناسبی است. ولی اگر تعدد افراد باعث شکستن آراء و تاثیرگذاری در آن باشد به هیچ‌وجه مناسب نیست. ما در شرایطی نیستیم که بخواهیم همدیگر را حذف کنیم.

وی ادامه داد: بنده نیز اگر احساس توانایی نمی‌کردم، احساس وظیفه هم نمی‌کردم. ما جوانان دوران انقلاب اسلامی هستیم و در دوران کاری خود فرا گرفته‌ایم از منافع ملی حمایت کنیم.

مهمانپرست در بخش دیگری از نشست دانشجویی در پاسخ به این سوال که آیا با حضور هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات پیش‌رو او را رقیب جدی برای خود قلمداد می‌کنید یا خیر؟ پاسخ داد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که این مسئله نشان‌دهنده اوج دموکراسی و ظرفیت‌های بالا در کشور است و رقابت به شکلی سالم در حال پیگیری است. ما در این خصوص نگرانی نداریم و باید انتخاب نهایی را به مردم بسپاریم.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تاکید کرد: مدیرانی که حرف‌های جدیدی ندارند، باید تجربیات خود را برای استفاده هر چه بیشتر در اختیار نسل جوان قرار بدهند. ما هم‌اکنون هیچ شرایط مصوب قانونی را برای محدود کردن افراد نداریم و مطمئنا زمانی که چنین محدودیت‌هایی وجود نداشته باشد، هر کسی می‌تواند در عرصه انتخابات حضور داشته باشد.

مهمانپرست ادامه داد: ما ایمان داریم به اینکه جوانان می‌توانند کارهای بزرگی را انجام بدهند. هم‌اکنون در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای و پیشرفت‌های کشور جوانان نقش ویژه‌ای را ایفا کردند که عملکرد آنان گواهی بر این ادعاست.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری همچنین در پاسخ به این پرسش که چه اقدامات مناسبی بایستی برنامه‌ریزی شود تا اتفاقاتی نظیر حوادث سال 88 اتفاق نیافتد، خاطرنشان کرد: در برخی کشورها، احزاب قدرتمندی وجود دارد که بایستی برنامه‌های خود را همواره اعلام کند، ولی به دلیل سیستم حکومتی متفاوت با سیستم غرب، احزاب وجود ندارد. به همین دلیل ممکن است 5 عضو اصولگرا از 5 بخش مختلف معرفی شوند.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه هر فردی بایستی طرح و برنامه‌های خود را برای امور مختلف اعلام کند، اظهار داشت: نباید کاری کنیم که محبوبیت صرف دلیل انتخاب فرد شود. نمی‌توان تمامی حاضران در انتخابات را شیفتگان قدرت دانست . باید به این نکته توجه کنیم که این انتخابات نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از فتنه سال 88 بوده و این حضور پرشور داوطلبان ممکن است باعث حضور هرچه بیشتر مردم در این عرصه شود.

وی با بیان اینکه نیروی جوانی یک کشور را به اوج می‌رساند، تصریح کرد: نسل جدید را باید به صحنه آوریم و نباید یک دایره تکراری داشته باشیم و از افراد و طرح‌ها و سخنان قدیمی استفاده کنیم. مردم امروز در پی فرد و طرح جدید برای ایجاد انگیزه هستند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه اضافه کرد: کشور ما در هر مقطعی به پیروزی رسیده، به خاطر حضور گسترده مردم بوده است. در شرایط کنونی اعلام حضور افراد برای پرشور کردن انتخابات مناسب است، ولی اینکه چه کسی می‌ماند و واجد شرایط می‌شود دارای یک پروسه قانونی است و همگان باید تابع آن باشند.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه همگان بایستی به نظرات شورای نگهبان احترام بگذارند، اظهار داشت: در فتنه 88 افرادی مشکل‌ساز شدند که از سوی شورای نگهبان صلاحیت آنان تائید شده بود، ولی بعدها مشکلاتی را برای کشور بوجود آوردند که قابل پیش‌بینی نبود. نمی‌شود این موضوع را تضمین کرد که افرادی که در آینده تائید صلاحیت می‌شوند در آینده مشکل‌ساز نشوند، زیرا فاصله بین خدمت و خیانت بسیار کوچک است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت مستقل وارد صحنه شده است، افزود: اگر در بین تائیدشدگان صلاحیت برای حضور در انتخابات احساس کنیم فردی خطری برای کشور داشته باشد، باید همگان با هم جمع شویم و به راهکار مناسبی برای مقابله با چنین افرادی دست پیدا کنیم.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه کشوری بزرگ نیاز به ابزاری مقتدر دارد، تصریح کرد: نخستین ابزار این اقتدار توان داخلی است که شرط اصلی آن انسجام و وحدت ملی و پایبندی به اصول است. هر کسی این اصول را نقض کند، اقتدار ملی را نقض کرده است. در کنار آن ما باید فتنه‌های طراحی شده در منطقه را نیز مدیریت کنیم .

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ادامه داد: ما هم‌اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و پس از این بر روی کشور ما حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد. باید بدانیم آرمان‌های بزرگی داریم و برای رسیدن به آن باید بسیار تلاش کنیم. امروزه ساختار قدرت جهان در حال تغییر است و هر کس تحولات کنونی را مدیریت کند در آینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف نهایی فشارها به ملت، ایجاد مشکلات اقتصادی و مقابله با نظام در آستانه انتخابات است، ادامه داد: دشمن برای انتخابات برنامه‌ریزی‌های فراوانی کرده و محور اصلی فشارهای خود را بر موضوعات اقتصادی متمرکز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار