دوره طراحی مسیر قاره ای از روز 30 اردیبهشت در تهران صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، نخستین دور طراحی مسیر قاره ای سنگنوردی با حضور طراحان و داوران آسیا از روز دوشنبه 30 اردیبهشت در تهران که به احتمال زیاد ورزشگاه شهید شیرودی باشد برگزار خواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است، در این کلاس 9 نفر‌ آقا و 9 نفر بانوان شرکت خواهند کرد و گواهی طراح مسیر قاره ای می گیرند.

بر اساس این گزارش این افراد از کشورهای کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، اندونزی، مالزی، سنگاپور، قزاقستان، قرقیزستان، هند، پاکستان، آذربایجان و ایران هستند.

این گزارش می افزاید، ناظر این مسابقات از هلند، سه طراح  و سه داور هستند و در کنار آنها طراح ایرانی نیز حضور دارند.

گزارش دیگری عنوان می کند، ایران در زمینه طراح و داوری قاره ای ندارد و به گفته دبیر فدراسیون امیدوارند که در این دوره 8-7 نفر مدرک بگیرند که این هم بستگی به شرایط دارد که چند نفر رد شوند.

در ادامه گزارش آمده است، داوری قاره ای یک رده از بین المللی پائین تر است و اشخاصی که این درجه 1 قاره ای را می گیرند می توانند در رقابتهای قاره ای قضاوت کنند.

گزارش دیگری اظهار می دارد: برای اخذ داوری بین المللی دو سال پیش به مالزی اعزام شدند که سید بابک ضیاء نمین و خدیجه جهانبخش اعزام شدند که فقط ضیاء‌ نمین موفق به گرفتن این مدرک شد.

در پایان گزارش خاطر نشان می شود، یکی دو روز بعد رقابتهای قهرمانی سنگنوردی آسیا در پارک ملت تهران برگزار خواهد شد و ایران میزبان 10 کشور آسیائی خواهد بود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.