حسن روحانی درباره کاندیداتوری آيت‌الله رفسنجانی، گفت: وي دو روز قبل از پایان مهلت ثبت‎نام، اعلام کردند که وارد انتخابات نمی‎شوند، اما ساعت 3 بعدازظهر روز آخر، تصمیم به ثبت‎نام گرفت، اما طبق مذاکراتمان در نهایت، در روز انتخابات یکی از ما دو نفر باقی خواهد ماند.

به‌گزارش گروه ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران، حجت‎الاسلام والمسلمین "سیدحسن روحانی" در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان، با تأکید بر این‌که هیچ گونه تحولی در جامعه بدون تحول در دانشگاه امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: دانشگاه‎ها در مقاطع مختلف، همواره به‌عنوان پایه و اساس تحولات علمی و رشد جامعه بوده و بی‎تردید منشاء توسعه و قدرت ملی در گذشته و شرایط روز جامعه محسوب می‌شوند.

وی، کرامت دانشجو و استاد را به‌عنوان شرط لازم برای ایجاد تحول در دانشگاه‎ها دانست و اظهار کرد: هرگونه فضایی که بتواند نشاط را از جامعه بردارد، آن فضا نمی‎تواند برای رشد و توسعه علمی کشور مفید باشد.

روحانی تأکید کرد: بدون حضور دانشجویان و فعال بودن آنان در روز 24 خردادماه، ما قادر نخواهیم بود تا حماسه سیاسی را خلق کنیم و شور و نشاط انتخابات تنها به دست دانشجویان فزاینده خواهد بود.

وی، با بیان این‌که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به شروطی می‌تواند حماسه‌آفرین باشد، عنوان کرد: خوانده شدن رأی‎ها به این معنا که مجریان و ناظران انتخابات به گونه‌ای عمل کنند که مردم نسبت به امانت‌داری آنان از رأی‎ها، احساس اعتماد کنند، شنیده شدن رأی‎ها به معنای مدنظر قرار گرفتن مطالبات آنان، امنیت آفرین بودن انتخابات به این معنا که همه احساس کنند که هیچ کس به خاطر فعالیت در انتخابات تنبیه نخواهد شد، تشویق همه مردم، نشاط بخش بودن انتخابات و برگزاری جشن ملی پس از انتخابات با حضور همه اقشار مردم، اثربخش بودن، ایجاد مردم‎سالاری واقعی در کشور و برداشت از انتخابات به عنوان یک فرآیند و نه یک پروژه، مهم‏ترین شرایط خلق حماسه سیاسی از طریق انتخابات امسال خواهد بود.

این کاندیدای احتمالی انتخبات ریاست جمهوری در ادامه به تعریف اقتصاد مقاومتی پرداخت و تصریح کرد: ما باید به گونه‎ای برنامه‎های اقتصادی را پیاده کنیم که به تعبیر مقام معظم رهبری، از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وی ادامه داد: این امر که در سال 1373 تصویب شد که انبارهای کالا پر شود و ذخیره‌سازی کنیم، ما نمی‌خواهیم جنگ شود اما باید خودمان را برای مواقع خطر آماده کنیم و در مقابل فشار دشمن تسلیم نشویم.

روحانی تأکید کرد: آرمان امام(ره) از روز اول و از سال 1342 که در مسجد فیضیه خطر اسرائیل را برای فلسطین مطرح کردند، آزادی قدس و فلسطین بوده است اما تحقق این آرمان در شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود. تحقق آرمان امام به این معنی نیست که لشکرکشی کنیم و اسرائیل را از بین ببریم، بلکه بر طبق سخنان مقام معظم رهبری، آراء مردم فلسطین، ملاک آینده سرزمین فلسطین خواهد بود.

وی با اشاره به صادر شدن قطعنامه تعلیق فرآیند هسته‎ای ایران در شهریورماه سال 1382، عنوان کرد: پس از اعلام این قطعنامه، تقریباً استراتژی‎های پرونده هسته‎ای در جلسه سران و با حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و بقیه اعضاء اتخاذ می‌شد. این که مقام معظم رهبری فرمودند، تمام تصمیمات هسته‎ای با خرد جمعی صورت گرفته، نگاهشان به جلسه سران بوده است.

وی افزود: نظر سران نظام بر ادامه پیدا کردن فرآیندهای ناقص هسته‌ای بود و پس از آن در زیرزمین نطنز، فرآیندها هیچ‌گاه تعطیل نشد. تنها بخشی که تعلیق در آن صورت گرفت، گازدهی در نیروگاه نطنز بود که دلیلش هم ادامه پیدا کردن فرآیندهای دیگر بود.

روحانی، با تأکید بر این که با تعلیق بازی کردیم تا کشور تحریم نشود، خاطرنشان کرد: تمام تصمیمات در زمان حضور من در کنار فرآیندهای هسته‎ای کشور با نظر رهبری بوده و من از تمام کارهایی که انجام شده دفاع کرده و به آن افتخار می‎کنم.

وی عنوان کرد: آمریکایی‎ها در آن زمان اعلام کردند که ایران، NPT را نقض کرده و به دنبال ساخت بمب هسته‎ای رفته است؛ لذا حق غنی‌سازی ندارد؛ ما می‎خواستیم ثابت کنیم که فعالیت‎های ما از اولین روز صلح‎آمیز بوده و موفق به وادار کردن آمریکا به شکست شدیم.

این نماینده مجلس خبرگان، درخصوص تعلقش به جناح‎های سیاسی کشور، اظهار کرد: از ابتدا به اصول گرایی میانه‌رو و اصلاح‌طلبی معتدل فعالیت داشته‎ام و با هر دو جناح رابطه نزدیک دارم اما با افراطی‎گرها رابطه ندارم.

وی ریشه حل معضلات اقتصادی امروز کشور را به حرکت درآوردن تولید و پائین آوردن قیمت‎ها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر نقدینگی کشور نسبت به سال 84، هفت برابر شده است و می‎توان با هدایت آن به سمت تولید، آن را مهار کرد.

انتهای پیام/

منيع: ايسنا
برچسب ها: انتخابات ، ریاست ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار