کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران با بیان اینکه می‌توان بدون تسلیم شدن در مقابل فشارها با دنیا تعامل داشت، گفت:‌ باید با حفظ اصول و دین خود با دنیا رابطه برقرار کرد.

به گزارش ويژه‌نامه انتخابات باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته (سه شنبه، 24 ارديبهشت) در جمع مردم زنجان که در دارالقرآن این شهر برگزار شد با اعلام انزجار از اقدامات انجام شده توسط گروه‌های تروریستی در سوریه و اردن نسبت به صحابه پیامبر اکرم اظهار داشت: این اقدامات بیانگر شکل‌گیری یک توطئه بزرگ است.
 
وی جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار حق و حقیقت در جهان دانست و اظهار داشت: تاثیرگذاری نهضت فکری منبعث از انقلاب اسلامی در جهان کنونی موجب دشمنی و کارشکنی دنیای استکبار بر ضد این نظام شده است.
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران با برجسته و حساس خواندن موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تاکید کرد: مسئولان و مدیران این نظام باید هم شأن و هم رتبه این جایگاه باشند.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ایران و به تبع آن در استان زنجان تصریح کرد: ایران سرزمین شکوفایی و بالندگی است هر چند مشکلاتی در جامعه امروز وجود دارد.
 
لزوم رعایت قواعد تجمع‌ها
 
حجت‌الاسلام روحانی به حضور خود در دانشگاه زنجان اشاره و اضافه کرد: جمع دانشجویی و تفکرات متفاوت موجب رشد می‌شود، به شرطی که قواعد تجمع‌ها رعایت شده و تضادها در آن زیاد نباشد.
 
وی به سفرهای قبلی خود به زنجان اشاره و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید زنجان آیت‌الله موسوی گفت: خاطرات خوبی از سفر به زنجان دارد.
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران با اذعان به مشکلات اقتصادی مردم از جمله کاهش ارزش پول توی جیب ادامه داد: هر چند گرانی در همه جای جهان وجود دارد ولی آنچه تورم ایران را نسبت به مناطق دیگر متفاوت می‌کند درصد آن است چرا که در سایر نقاط یک رقمی و در ایران بیش از این‌ها است.
 
تحمل مردم بیانگر نجابت آنها است
 
وی با اشاره به تحمل مردم ایران در مقابل فشارهای اقتصادی و تورم موجود در کشور گفت: این مردم به خاطر نجابت این وضعیت را تحمل می‌کنند ولی سئوال این است که آیا مردم باید این وضعیت را تحمل کنند یا این مشکلات قابل حل است؟
 
حجت‌الاسلام روحانی درد کشور ایران را قابل حل دانست و افزود: مدیر باید متوجه باشد که این کشور دشمن حیله گر زیاد دارد، بنابراین اداره کشور شخصیت‌های فرهیخته نیاز دارد.
 
وی درصد بیکاری را در بین جوانان 30 درصد اعلام و تصریح کرد: بیکاری در بین جوانان بلای جامعه محسوب می‌شود.
 
مدیریت مهم‌ترین مشکل کشور است
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران با اشاره به چند برابر شدن درآمد کشور ناشی از افزایش قیمت نفت و همچنین ارتقای بسیاری از شاخص‌ها از جمله تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل کشور ما مدیریت است.
 
وی عدم استفاده از دانش و تخصص‌ها را دیگر مشکل موجود در مدیریت کشور دانست و اضافه کرد:‌ گویا بعضی‌ها در معنی کلمه تواضع دچار مشکل هستند چرا که آن را در ابراز ارادت به یکدیگر می‌دانند در حالی که تواضع یعنی اگر حرفی خلاف نظر من، ولی بر حق بود باید پذیرفت.
 
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: متواضع کسی است که حرف مخالفان را شنیده و تحمل داشته باشد چرا که مدیریت خوب تواضع و سعه صدر لازم دارد.
 
وی تاکید کرد: حل مشکلات حال حاضر ایران، وحدت و انسجام، استفاده از متخصصان و کارشناسان امور و مدیران با تجربه را نیاز دارد.
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران با اذعان به اینکه مشکلات موجود یک شبه حل نمی‌شود، ادامه داد: می‌توان با استفاده از امکانات و افراد فرهیخته ایران را آباد کرد.
 
وی با بیان اینکه مردم ایران توقعات زیادی ندارند، تصریح کرد:‌ می‌توان با مدیریت، کشور را بهتر اداره کرد.
 
حجت‌الاسلام روحانی به فشارهای موجود بر روی نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیر باید متوجه باشد که کشور نیازمند تعامل با دنیا است و مدیر باید با شناخت جهان کنونی با آن تعامل داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه می‌توان بدون تسلیم شدن در مقابل فشارها با دنیا تعامل داشت، اضافه کرد:‌ باید با حفظ اصول و دین خود با دنیا رابطه برقرار کرد.
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ایران افزود: مدیریت خوب می‌تواند رابطه ما را با دنیا متعادل کند.
 
وی با اشاره به لزوم احیای اقتصاد کشور در سایه برقراری رابطه سازنده با دنیا اضافه کرد: با مدیریت می‌توان مشکلات مردم را کاهش داد.

منبع: خبرگزاري فارس
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار