70 درصد مرغ تولیدی خراسان جنوبی صادر می شود .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبی از وجود 700 واحد مرغداری در این استان خبر داد و گفت: تنها 30 درصد مرغ تولیدی در استان مصرف و 70 درصد به خارج از استان صادر می شود.

وی وجود 800 گونه گیاهی، 20 درصد جمعیت شتر کشور، هفت شرکت سهامی زراعی، تولید مرغ و تخم مرغ، از دیگر توانمندی های این استان است.

وی بازارچه میل 78 را گذرگاه رسمی صادرات و مبادلات مرزی استان دانست و گفت: سال گذشته علیرغم تحریم های اقتصادی 380 میلیون دلار مبادله بازرگانی انجام شده و 20 درصد افزایش صادرات داشته ایم.

رشید با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی در بیرجند نیز کلید خورده که از فرصتن مناسبی برای سسمرایه گذارن داخلی و خارجی است.

وی وجود فرودگاه بین المللی و انجام پروازهای روزانه به تهران، و پرواز به عتبات عالیات، ترمینال را از دیگر توانمندی های استان دانست و گفت: از شاخصث های توسعه هر منطقه وجود فرودگاه ه ای بین المللی است که باید پیگیری شود پروازها به افغانستان نیز انجام شود.

رشید به پروژه های اجرا شده در بازارچه های اشاره کرد و گفت: اکنون اعتبارات ویژه ای در بازارچه ها بویژه در میل 78 از جمله این اعتبارات است.

وی گفت: 120 کیلومتر از مرز تا افغانستان وجود دارد که 60 کیلومتر تاکنون آسفالت شده و مابقی این پروژه به لحاظ امنیتی متوقف شده و باید ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی از تولید 730 مگاوات در استان خبر داد و گفت: بخش اعظمی از تولید برق استان به سایر استانهای کشور صادر می شود که می تواند برق فراه را نیز تامین کند/س

برچسب ها: صادرات ، مرغ ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.