استاندار کرمان اساسی‌ترین فعالیت در زمینه گردشگری را رفع ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به استان دانست و افزود: با مذاکراتی که با شورای امنیت صورت گرفت اعلام کردیم توانایی ایجاد امنیت کامل گردشگران خارجی را داریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "اسماعیل نجار"، در جلسه هم اندیشی با انجمن صنفی راهنمایان تور، با بیان اینکه این استان از لحاظ گردشگری دارای ظرفیت بالایی است، گفت: در سالهای اخیر تمام تلاش ما در جهت ارتقاء جایگاه گردشگری استان بوده که خوشبختانه به خوبی انجام گرفته است.

وی اساسی‌ترین فعالیت در این زمینه را رفع ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به استان دانست و افزود: با مذاکراتی که با شورای امنیت صورت گرفت اعلام کردیم توانایی ایجاد امنیت کامل گردشگران خارجی را داریم.

نجار به شناساندن آثار تاریخی و گردشگری استان از طریق رسانه‌های گروهی، اقلام تبلیغاتی و...، اشاره و اظهار کرد: حضور تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز و حتی طول سال می‌تواند دلیلی براین ادعا باشد.

او ادامه داد: برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی باید آژانس‌های مسافرتی وارد یک رقابت سالم شوند و با آژانس‌های بین‌المللی روابط دوستانه برقرار کنند.

نجاراضافه کرد: باید زیباییهای پنهان آثار تاریخی استان را با کمک راهنمایان گردشگری به معرض نمایش درآوریم تا بتوانیم تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان را به رخ جهانیان بکشیم.

"حسین شمس‌الدینی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز بر تخصصی شدن سفرها تأکید و اظهار کرد: با تخصصی شدن گردشگری کشور، مطمئنا مسافران اطلاعات کاملتری را در رابطه با استان خواستار خواهند بود که راهنمایان گردشگری می‌توانند بهترین گزینه در ارائه این اطلاعات باشند.

وی با اشاره به توانمندیهای بالای راهنمایان تورهای گردشگری استان در معرفی آثار متعدد گردشگری، گفت: این استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که برخی از آنها برای گردشگران ناشناخته‌اند بنابراین با معرفی و شناساندن هرچه بهتر آنها می‌توان به صنعت گردشگری داخلی و خارجی کمک کرد.

شمس‌الدینی راهنمایان تور را سفیران فرهنگی مردم دانست و افزود: این عزیزان با رفتار و منش خود می‌توانند الگویی از آداب و رسوم مردم این خطه از کشورمان باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه راهنمایی گردشگران و مسافران در کرمان به صورت علمی و تخصصی انجام می‌گیرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: گردشگران ، خارجی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.