سفیر نروژ در ایران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و کرد و دو طرف بر توسعه روابط و همکاری های فرهنگی و هنری میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،" ینس پیتر کمپرود" عصر سه شنبه در دیدار با "سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجربیات و دستاوردهای ایران درزمینه های فرهنگی و هنری را ستود و ابرازامیدواری کرد که با توسعه روابط فرهنگی زمینه های لازم برای سایر همکاری ها و روابط میان دو کشور هرچه سریعتر مهیا شود.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار از ابراز علاقه کشور نروز به فعالیت های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد و از آمادگی کشورمان برای همکاریهای فرهنگی و هنری، انتقال تجربیات و برگزاری و شرکت در نمایشگاهها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در نروژ خبر داد.  
حسینی تاکید کرد که ایرانیان از هزاران سال قبل علاوه برفرهنگ دوستی دارای فرهنگ غنی و تمدنی بزرگ بوده و این روند در طول تاریخ تداوم داشته است.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه گفت و گو های جامع میان دو کشور ایران و نروژ آغازشده، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه گفت و گوی ادیان، همکاری های علمی و دانشگاهی، ترجمه کتب به زبان نروژی و اعزام هنرمندان خبر داد.  
حسینی به دستاوردها و پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری اشاره و از مقامات فرهنگی نروژ دعوت کرد با سفر به کشورمان علاوه با آشنایی با واقعیات ایران زمینه های لازم برای گسترش و تعمیق تعاملات فرهنگی و هنری و امضا یادداشت تفاهم میان دو کشور ایران و نروژ مهیا شود.  
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به بحث آزادی بیان در میان مطبوعات و تنوع نشریات در کشور ایران اشاره و گفت: ایران مهد تمدن، فرهنگ و هنر و مردم آن از آزادی بیان در کشور برخور دارند بطوری که حتی مسوولان کشور را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.  
حسینی همچنین به اعمال تحریم ها و تهدیدهای مختلف از سوی اروپا و آمریکا عیله ایران اشاره کرد و توضیح داد: خوشبختانه ملت ما با حضور در صحنه همواره پشتیبان نظام و کشور بوده و تحریم ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و به دستاوردها و پیشرفت های مختلف نیز نایل آمده ایم.  
سفیر نروژ در ایران نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت همکاری‌ها و گسترش روابط فرهنگی و هنری در استفاده از ظرفیت‌های مختلف ایران در زمینه فرهنگی و هنری جهت توسعه روابط فیمابین تاکید کرد.  
'ینس پیتر کمپرود' افزود: معتقدیم ارتباطات فرهنگی و هنری میان دو کشور ایران و نروژ به رشد و گسترش سایر تعاملات اقتصادی، سیاسی، دانشگاهی ،علمی و... میان جمهوری اسلامی ایران و نروژ کمک می‌کند.  
وی تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را ناشی از ندانستن واقعیات موجود در جامعه ایران از سوی برخی کشورها دانست و افزود: کشورهای مستقل باید با نگاه واقع‌ بینانه و منصفانه تحت تأثیر سیاست‌های کشورهای قدرتمند قرار نگیرند.  
سفیر نروژ در ایران همچنین با بیان اینکه مردم کشورش به فرهنگ و ادب و اشعار ایرانی علاقه فراوانی دارند از ترجمه و چاپ چند نوبته دیوان حافظ در آن کشور خبر داد و خواهان ترجمه کتب فاخر ایرانی به زبان نروژی شد.  
این مقام نروژی همچنین پیشرفت های ایران در زمینه سینما را ستود و از برگزاری هفته فیلم ایران در نروژ استقبال کرد.  
در خاتمه این دیدار " سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایایی را به رسم یادبود به سفیر نروژ اهدا کرد./ص
برچسب ها: وزیر ارشاد ، توسعه ، فرهنگ ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار