به مناسبت گراميداشت روز ملي خليج فارس، نمايشگاه سومين جشنواره عكس ايران‌شناسي، از 17 تا 25 ارديبهشت‌ماه، در محل بنياد ايران‌شناسي برپا خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بنياد ايران‌شناسي، دبيرخانة جشنواره پس از پايان مهلت ارسال آثار در 27 فروردين‌ماه سال جاري، تعداد 1777 قطعه عكس، از 109 عكاس كشور را دريافت كرد. اين آثار در نخستين روز ارديبهشت‌ماه از سوي آقايان كاظم بايرام، افشين بختيار و فرهاد ورهرام مورد ارزيابي و داوري قرار گرفت.  
بر اين اساس، در اين نمايشگاه 82 اثر از 44 عكاس كشور با موضوع طبيعت گياهي و جانوري خليج فارس (انواع گياهان و جانوران از جمله آبزيان و پرندگان دريايي و گياهان و جانوران ساحلي، هرگونه موجوديت طبيعي و البته غير انساني در خليج فارس) به نمايش درآمده است.  
همچنين گسترش اطلاعات تصويري محيط‌زيست و دانش جغرافياي طبيعي و طبيعت‌شناسي كشور، انعكاس تصويري طبيعت و محيط‌زيست خليج فارس، ايجاد زمينة مشاركت عامة مردم در ثبت تصويري سرزمين ايران، از جمله اهداف برپايي اين نمايشگاه است.  
مراسم اختتاميه اين نمايشگاه عصر روز چهارشنبه، 25 ارديبهشت‌ماه رأس ساعت 15:00 بعداز ظهر برگزار خواهد شد و در آن 6 نفر عكاس به عنوان برگزيدگان اين دوره از جشنواره معرفي و مورد تقدير قرار خواهند گرفت و از كتاب عكس دومين جشنوارة عكس ايران‌شناسي با موضوع «معماري ايران» رونمايي به عمل خواهد آمد. خاطر نشان مي‌سازد، ورود علاقه‌مندان به مراسم اختتاميه سومين جشنواره عكس ايران‌شناسي آزاد است. بنياد ايران‌شناسي در خيابان شيخ بهايي جنوبي، خيابان ايران‌شناسي واقع است. علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تماس‌هاي دبيرخانه جشنواره 88608796 و 88212009 تماس حاصل نمايند و يا به نشاني اينترنتي www. Photoiranology.ir مراجعه كنند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.