نشست بين المللي مديريت خشكسالي و دومين نشست برنامه ابتكار بين المللي خشكسالي (IDI) صبح امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های ساختمان ستادی وزارت نيرو آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مدير مركز منطقه اي آب شهري در نخستين روز نشست بين المللي مديریت خشكسالي، هدف از برگزاری این رویداد را بحث و تبادل نظر پیرامون مسایل و چالش های مربوط به خشکسالی در سطح بین‌المللی و همچنین بررسی نقشه راه و تبیین فعالیت آینده برنامه ابتکار بین‌المللی خشکسالی (IDI) عنوان كرد.

مطيعي تصريح كرد: برنامه ابتكار عمل بين المللي خشكسالي يا IDI در سال 2010 به يونسكو پيشنهاد و در سال 2012 برگزاري آن به ايران محول شد.

مدير مركز منطقه اي آب شهري اين اقدام را نخستين قدم براي اجرايي كردن برنامه بين المللي خشكسالي در ايران عنوان كرد و افزود: خشكسالي يكي از پديده هاي نامطلوب كم آبي در جهان است كه منطقه ما، خاورميانه و آفريقا نيز به شدت دچار آن است و هر ساله ميلياردها دلار خسارت و آثار اجتماعي و اقتصادي بر اثر آن وارد مي شود.

مطيعي با بيان اينكه خشكسالي مناطق زيادي در جهان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: پیامدهای فراوان خشكسالي در جهان موجب شده است كه چند سازمان مختلف بر روي اين مسئله كار كنند.

وي ابراز اميدواري كرد: بتوانيم با اجراي اين برنامه بين المللي كه ايران هسته مركزي آن خواهد بود، مديريت آن را در سطح جهان و با كمك يونسكو انجام دهيم و درخصوص مديريت خشكسالي از تجربه كشورهايي كه داراي دانش و توان علمي بالايي هستند، استفاده كنيم.

وی با بیان اینکه ايران دارای تجارب ذیقیمتی از نظر خشكسالي است، گفت: ایران مي تواند به كشورهايي كه نياز به اين تجارب دارند، خدمت كند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار