مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو پیش بینی کرد، امسال میزان تولیدات کشاورزی شهرستان به 98 هزار و 330 تن برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

روح اله باقری سطح اراضی زراعی شهرستان دالاهو را 54 هزار و 500 هکتار عنوان و ابراز داشت: تنها 500 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت آبی است و مابقی اراضی بصورت دیم کشت می شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو سال گذشته 106 هزار و 40 تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان دالاهو تولید شد که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 98 هزار و 330 تن کاهش یابد.

باقری علت کاهش تولیدات کشاورزی شهرستان درسال جاری را کاهش بارندگی ها و همچنین بارش تگرگ و سرمازدگی های اخیر در سطح باغات شهرستان دالاهو دانست.

وی سپس در خصوص وضعیت گندم و تاثیر خشکسالی بر میزان تولیدات این شهرستان سخن گفت و تاکید کرد: در شهرستان دالاهو با توجه به وضعیت جوی و عدم بارندگی در ماه های بهمن، اسفند و به خصوص فروردین رشد گندم در حد متوسط بوده و اکثر مزارع گندم دیم دامنه ها دچار خسارت زیادی شده و در دشتها همحدود 20 تا 30 درصد خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو عمده محصولات زارعی این شهرستان را شامل گندم، جو و نخود عنوان کرد و ابراز داشت: سال گذشته 65 هزار و 170 تن انواع محصولات زراعی به ارزش ریالی 477 هزار و 937 میلیون ریال در این شهرستان تولید شد و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 59 هزار و 324 تن برسد.

باقری سطح باغات شهرستان را نیز4482 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: سال گذشته 23 هزار و 368 تن انواع محصولات باغی در شهرستان دالاهو تولید شد و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 18 هزار و 396 تن برسد.

وی عمده محصولات باغی شهرستان را شامل زیتون، گردو، سیب، انجیر و انگور دانست.

به گفته باقری سطح باغات گردو در شهرستان دالاهو هزار و 125 هکتار می باشد و پیش بینی می شود امسال 562 تن گردو در این شهرستان تولید شود.

وی سطح باغات سیب این شهرستان را هم728 هکتار عنوان و ابراز داشت: امسال هفت هزار و 280 تن سیب در این شهرستان تولید شود.

باقری سطح باغات انجیر شهرستان دالاهو را 475 هکتار دانست و پیش بینی کرد: امسال سه هزار و 325 تن انجیر در این شهرستان تولید شود.

وی ادامه داد: 850 هکتار از باغات شهرستان دالاهو به زیتون اختصاص دارد و پیش بینی می شود امسال 750تن زیتون در این شهرستان تولید شود.

وی سپس با بیان اینکه در این شهرستان 240 استخر پرورش آبزیان وجود دارد، اذعان داشت: پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان از جایگاه خوبی برخوردار است .

به گفته باقری شهرستان دالاهو در زمینه تولید زیتون و ماهی قزل آلا رتبه اول را در استاندر اختیار دارد.

باقری با اشاره به وجود چشمه ها و منابع آبی مناسبدر حوزه شهرستاندالاهو، تاکید کرد: این شهرستان پتانسیلهای ویژه ای در زمینه تولید آبزیان دارد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.