معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز جزو نخستین دانشگاه‌هایی است که انتخابات را به صورت الکترونیکی و غیردستی به اجرا در می‌آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سامانه انتخابات الکترونیکی شورای صنفی ـ رفاهی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نشستی در مدیریت امور دانشجویی این دانشگاه رونمایی شد.

در این نشست که با حضور معاون و مدیر امور دانشجویی، مدیر امور فرهنگی، اعضای شورای صنفی کنونی و کاندیداهای انتخابات این شورا برگزار شد، ابتدا معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی هدف از تشکیل این شورا را برای حاضران تشریح کرد و جایگاه قانونی این تشکیلات را نیز عنوان کرد.

عباس چرچی گفت: شورای صنفی ـ رفاهی محلی برای مشارکت دانشجویان در کمک به مسئولان و همیاری به آن‌ها در یافتن و حل مسائل صنفی و دادن ایده‌های جدید برای حل مشکلات است و از اعضای جدید شورا انتظار می‌رود شرایطی را فراهم آورند که با سال‌های گذشته متفاوت باشد.

وی درباره نحوه برگزاری انتخابات نیز گفت: برای نخستین بار به پیشنهاد مدیر امور دانشجویی، انتخابات شورای صنفی مرکزی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و دانشگاه شهید چمران اهواز جزو نخستین دانشگاه‌هایی است که انتخابات را به صورت الکترونیکی و غیردستی به اجرا در می‌آورد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان به نبود کاندیدا از برخی دانشکده‌ها، تصریح کرد: مسائل صنفی ـ رفاهی دانشجویی مشترک است و شورای صنفی مرکزی موظف است مسائل همه دانشکده‌ها را ببیند و کل فضای دانشگاه را پوشش دهد.

در ادامه مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص اهمیت شورای صنفی گفت: در هر دوره‌ای که شورای صنفی ـ رفاهی عملکرد مناسبی داشته، مسائل به درستی انتقال داده شده و به نحو احسن برطرف شده است.

ذکی دیزجی دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات را عمل به بخشنامه صندوق رفاه دانشجویی و تغییر آیین‌نامه‌ها و اعضا دانست و افزود: با برطرف شدن محدودیت‌های گذشته، انتخابات شورای صنفی به صورت سراسری شده و همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه، برای دانشگاه‌هایی که 12 هزار نفر دانشجو داشته باشند تعداد کاندیداها حداقل 18 نفر باید باشد که از میان آن‌ها پس از أخذ رأی، 9 عضو ثابت و سه عضو علی‌البدل برای عضویت در شورای صنفی ـ رفاهی مرکزی انتخاب خواهند شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به تلاش‌های انجام شده در هفت ماه اخیر برای برگزاری انتخابات شورای صنفی به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این ایده، نشست‌های بسیاری با مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه و شرکت ایمن آریا به عنوان طراح این سامانه برگزار شده و اکنون سامانه برای انجام انتخابات آماده است.

به گفته وی، دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای ورودی 88 به بعد و دانشجویان کارشناسی ارشد و کاردانی ورودی سال 90 به بعد مجاز به شرکت در انتخابات هستند.

گفتنی است،‌ در پایان این نشست مقرر شد به منظور مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان، انتخابات شورای صنفی ـ رفاهی مرکزی امروز و فردا از طریق ورود دانشجویان به پورتال دانشگاه و با ارائه کد ملی و شماره دانشجویی آن‌ها انجام شود.

کمیته نظارت با سرپرستی سید عباس رضوی، مدیر امور فرهنگی این دانشگاه کار نظارت بر حسن اجرای انتخابات را بر عهده خواهد داشت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.