با اعلام قيمت هاي جديد، انتظار مي رود بازار خودرو با رونق مواجه شود اما رکود نسبي در اين بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از چند ماه پيش به دنبال مطرح شدن بحث قيمت گذاري و تعيين دستورالعمل، مشتريان در انتظار کاهش قيمت ها از خريد خودروي موردنظر خود خودداري کردند و اين امر رکود شديد بازار را به همراه داشت.

البته انتظار مي رفت اين وضعيت با اعلام فرمول نهايي و محاسبه قيمت 23 محصول ايران خودرو و سايپا بر اساس آن رو به بهبود پيش رود و با آغاز فروش نقدي و پيش فروش محصولات، رکود بازار به طور کامل از بين رود.

بر اساس اين گزارش؛ با گذشت بيش از يک هفته از اعلام نهايي قيمت ها، بازهم به نظر مي رسد که هنوز خريد و فروش چنداني در بازار صورت نمي گيرد.

بر اين اساس يک فروشنده خودرو، علت ادامه اين رکود را کاهش جزيي قيمت ها عنوان مي کند و مي افزايد:مصرف کنندگان پس از چندماه
خودداري از خريد خودرو، منتظر کاهش قيمتي به مراتب بيشتر از 5 تا 10 درصد کنوني است.

وي ادامه داد: حتي در برخي موارد قيمت رسمي اعلام شده براي چند محصول از نرخ بازار آن طي روزهاي گذشته بيشتر بوده است.

بر اساس اين گزارش؛ حسن زمانی افشار رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص وضعيت کنوني بازار خودرو اظهار داشت: طبق یک عرف عمومی مصرف‌کنندگان ایرانی معمولا از خرید کالاهایی که قیمت آن‌ها در حال کاهش است خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق همین عرف در صورت صعودی شدن قیمت خودروهای داخلی در بازار خرید این محصولات از سوی مردم به ویژه با هدف فروش مجدد و کسب سود آغاز خواهد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور افزود: البته پیش‌بینی ما این است که جهت کلی قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی همچنان نزولی خواهد بود مگر آن‌که اتفاق دیگری در این حوزه رخ دهد.

وی تاکید کرد: ‌مشخص شدن قیمت دیگر خودروهای داخلی از جمله تندر 90 تاثیر مثبتی بر رونق خرید و فروش این محصولات خواهد داشت.
بر اساس اين گزارش محمدرضا نجفي منش عضو انجمن قطعه سازان معتقد است اعلام قيمت ها تا حدودي رکود چندماهه بازار را از بين برده است.

وي با تاکيد بر اينکه رکود خريد و فروش، بيشترين زيان را به صنعت خودرو و قطعه وارد مي کند اظهار داشت: بازگشت وضعيت بازار به حالت عادي قدري زمان بر است./س
برچسب ها: خودرو ، رونق ، فرمول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار