بر طبق بررسی های انجام شده در سال های اخیر، حدود 25 تا 30 درصد موارد بیماری ها و نارسایی های کلیوی در مناطق مختلف کشور، ناشی از فشار خون بالا است.

محمد علی نیک ضمیر، متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دیابت و فشار خون بالا دو عامل اصلی ابتلا به بیماری های کلیوی هستند که متاسفانه با افزایش شیوع آن ها، موارد بروز مشکلات کلیوی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان این که درصد قابل ملاحظه ای از افراد جامعه دچار فشار خون بالا هستند، تصریح کرد: اغلب مبتلایان به فشار خون بالا تا مدت ها از مشکل خود بی اطلاعند و زمانی متوجه آن می شوند که فرد مبتلا دچار بیماری ها و مشکلات شدید شده است.

نیک ضمیر تاکید کرد: بر طبق بررسی های انجام شده در سال های اخیر، حدود 25 تا 30 درصد موارد بیماری ها و نارسایی های کلیوی در مناطق مختلف کشور، ناشی از فشار خون بالا است.

وی یادآور شد: معاینه کلیه ها توسط پزشک و انجام آزمایش های دوره ای و منظم، می تواند بیماری را در همان مراحل آغازین مشخص کند.

نیک ضمیر خاطر نشان کرد: تشخیص بیماری کلیوی در مراحل ابتدایی، علاوه بر کاهش هزینه های مختلف برای بیمار و خانواده اش، طول دوره بیماری را کاهش داده و اثر بخشی درمان را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهد./ح
برچسب ها: کلیه ، فشارخون ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار