فرماندار کرمان گفت: 14 هزار نفر اجرای انتخابات 24 خرداد در شهرستان کرمان را بر عهده دارند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، بهنام سعیدی امروز در کرمان اظهار داشت: حدود 14 هزار نفر برگزاری انتخابات را در شهرستان کرمان برعهده دارند و 938 صندوق اخذ رای در کرمان داریم که شامل صندوق های شورا و ریاست جمهوری هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای تاکید دارند، ابراز داشت: امیدواریم مردم مانند انتخابات گذشته برگ زرینی را در تاریخ ورق بزنند.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه رهبری بر دشمن‌شناسی تاکید دارند، تصریح کرد: ملاک عمل قرار دادن قانون در تمام مراحل انتخابات از دیگر تاکیدات معظم له است.

سعیدی افزود: مقام معظم رهبری در زمینه حضور مردم در پای صندوق به دو نکته مهم اشاره دارند که انتخابات و رای دادن وظیفه و حق مردم است و ما باید فرمایشات ایشان را نصب‌العین قرار دهیم و انتخابات باشکوه را برگزار کنیم که مصداق بارز حماسه سیاسی است.

وی اظهار داشت: تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بعد از نام‌نویسی آغاز شد و استعلام از نهادهای چهارگانه صورت گرفت و از طریق فرمانداری تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان به هیئت نظارت شهرستان ارسال شد و به داوطلبان هم اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان عنوان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند، اعتراض خود را به هیئت نظارت استان ارسال کنند.

سعیدی تصریح کرد: با توجه به برگزاری انتخابات همزمان یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا حجم کار بالا است، زیرا صندوق‌ها، هیئت اجرایی، هیئت بازرسی،  هیئت نظارت و امکانات مورد نیاز دو برابر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری کرمان آمادگی دارد که بتوانیم، انتخابات 24 خرداد را با بهترین کیفیت برگزار کنیم.

فرماندار کرمان ابراز داشت: انتخابات شوراها در 145 روستای شهرستان کرمان برگزار می‌شود و 128 شورای سه نفره، 17 شورای پنج نفره در روستاها تشکیل می‌شود.

سعیدی از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در 13 شهر شهرستان کرمان خبر داد و بیان کرد: شوراهای شهری در شهرستان کرمان به غیر از شهر کرمان دارای پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل هستند.

وی عنوان کرد: شورای شهر کرمان به علت دارا بودن جمعیت بالای 500 هزار نفر دارای 15 نفر عضو اصلی است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.