مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان گفت : این شهرستان اولین شهرستان کشور است که نماینده بانک خون بند ناف کشور است و مردم این منطقه از مزایای درمانی آن بهرمند می شوند .

مژده سرچشمه پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به پیشرفت های این نهاد افزود : در سال 88 برای اولین بار شهرستان رفسنجان موفق شد به عنوان اولین شهرستان کشور نمایندگی بانک خون بند ناف را دریافت کند .

وی تصریح کرد : در گذشته افرادی که می خواستند عضو این بانک شوند مجبور بودند به مرکز استان ،تهران ویا استان های هم جوار بروند که این امر هزینه های بسیاری در بر داشت .

سرچشمه پور با اشاره به مزایای خون بند ناف برای درمان 70 نوع بیماری صعب العلاج

افزود : این بیماری در درمان سرطان خون مزمن و حاد ،تالاسمی، آلزایمر وبیماری های قلبی، آنمی مینور ، ماژور و بسیاری بیماری های دیگر موثر است .
وی بیان کرد : در حال حاضر به دلیل نداشتن تجهیزات ، معالجه در شهرستان انجام نمی شود اما خون بند ناف بلافاصله پس از زایمان به تهران ارسال می شود .

وی خاطر نشان کرد : افرادی که مایل به عضویت در این بانک هستند قبل از زایمان با انجام مشاوره ونیز انجام آزمایشات 9گانه میکروبی در صورتی که مشکلی نباشند ، در زمان زایمان خونگیری انجام و بعد از زایمان حداکثر تا 24 ساعت وبا اولین پرواز خون به تهران ارسال می شود.
سرچشمه پور عنوان کرد : مبلغی که اعضا برای عضویت می پردازند متغیر است وتاکنون حدود شانزده میلیون ریال بوده است.
مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان یادآور شد : تاکنون 150نفر در رفسنجان عضو بانک خون بند ناف شده اند ./ب

برچسب ها: درمان ، بندناف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.