زالی گفت: براساس قانون حکم امضا و آغاز هر گونه فعالیت بنده باید پس از حکم تنفیذ رئیس جمهور صورت گیرد این در حالی است که با شرایط کنونی در روند اجرای برنامه های جدی اختلال ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی، رئیس جدید سازمان نظام پزشکی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که وضعیت عدم امضای انتخاب شما توسط رئیس جمهور به چه شکل است گفت: براساس انتخابات جدید سازمان نظام پزشکی و همچنین نامه ای که از طرف ریاست مجمع به رئیس جمهور فرستاده شد حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی با امضای رئیس جمهور تنفیذ شود.

وی افزود: البته در ارسال این نامه تاخیری صورت پذیرفت ولی در نهایت نامه حکم رئیس جدید به ریاست جمهوری ارسال گردید.

وی در خصوص تفاوت این دوره از انتخابات نظام پزشکی اظهار داشت: تفاوت مهم این دوره به خصوص جهت انتخاب و ارسال نامه رئیس جدید آن، به این شکل بود که با تشکیل یک مجمع و با حضور 186 نماینده از هیئت های مدیره کشور رئیس جدید این سازمان انتخاب شد.

وی ادامه داد: در حالی که در قانون گذشته انتخاب ریاست سازمان نظام پزشکی به این صورت بود که دو الی سه نفر را به عنوان ریاست جدید به رئیس جمهور معرفی می کردند.

زالی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آيا شما حکم امضا در سازمان نظام پزشکی دارید یا خیر عنوان کرد: براساس قانون آغاز هر گونه فعالیت توسط بنده باید پس از حکم تنفیذ رئیس جمهور صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که عرصه جدید سازمان نظام پزشکی برنامه های جدیدی دارند  که با احتساب با شرایط کنونی در روند این برنامه ها اختلال ایجاد می شود.

در ارائه خدمات درمانی رایگان به اقشار آسیب پذیر دچار فاصله شدیم

زالی در پاسخ به این پرسش که واگذاری بیمارستانها در روند مدیریت جدید به چه صورت است گفت: به هر حال در سالهای اخیر در زمینه ارائه خدمات درمانی رایگان به اقشار آسیب پذیر دچار فاصله شدیم و این درمان رایگان محقق نشد.

وی افزود: این در حالی است که در گذشته شاهد کمک مددکاری بیمارستانها به بیماران بودیم ولی متاسفانه این قبیل اقدامات امروزه کمرنگ شده است.

وی عنوان کرد: به هر حال اقشار آسیب پذیر جامعه به بیمارستانهای بزرگ دولتی مراجعه می کنند و باید ساز و کارهای حمایتی در این زمینه صورت پذیرد تا هزینه های زیاد درمانی به مردم تحمیل نشود.

وی خاطر نشان کرد: براین اساس 10 درصد از هدفمند سازی یارانه ها به عنوان درآمدهای بیمارستانها اختصاص یافته بود.

زالی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران کشور توان پرداخت فرانشيز خود را ندارند گفت: در این خصوص باید زمنیه هایی برای ارائه خدمات رایگان به بیماران فراهم شود .

در حوزه هیئت امنایی شدن بیمارستانها شاهد موفقیت های زیادی نبودیم

رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص واگذاری بیمارستانها به مدیریت بخشها اظهار داشت: اگر همانند کشورهای خارجی که دپارتمانها از استقلال بیشتری برخوردارند و هوشیاری و ملاحظات لازم در این زمینه صورت پذیرد مسئله قال توجهی است زیرا باعث تمرکز زدایی و اطلاع بخشی به بیمارستانها خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس تجربه در حوزه هیئت امنایی شدن بیمارستانها، ما شاهد موفقیت های زیادی نبودیم ، زیرا اعتبارات برای این بیمارستانها کافی نبود.

وی افزود: بیمارستانها نتوانستند براساس تعرفه 3/6 k اداره شوند و امروز بیمارستانها  با چالش های بسیاری مواجه هستند.

زالی تصریح کرد: این مساله نشان می دهد که در زمینه واگذاری بیمارستانها به بخش ها باید ملاحضات لازم و البته هوشیاری کافی صورت پذیرد.

طلب بیمارستانهای دولتی از بیمه ها 1500 میلیارد تومان است

زالی با بیان این مطلب اظهار داشت: بحث آموزش در بیمارستانهای دولتی بسیار مهم است که متعاقب آن نیز بودجه های خاص خود را می طلبد و در قانون توسعه چهارم یارانه مستقلی برای بخش آموزش دیده شده بود ولی امروز بیمارستانها با کمبود جدی بودجه مواجه هستند.

زالی در پاسخ به این پرسش که مصوبه جدیدی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام شده است که پزشکان فقط می توانند بیمار خود را به دو بیمارستان ارجاع دهند تا مقوله زیر میزی کنترل بیشتری شود گفت: هر گونه تصمیم در حوزه پزشکی باید براساس انتخاب بیمار صورت پذیرد زیرا بیمار حق دارد موسسه و پزشک خود را انتخاب کند و در این میان وظیفه حاکمیت این است که این بستر را فراهم کند./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار