دردیدار سفیر تایلند و استاندار لرستان ظرفیتهای همکاری دو جانبه بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان سفیر تایلند که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برای سفری دو روزه وارد این شهر شده بود به منظور بررسی ظرفیتهای موجود برای توسعه همکاریهای دو جانبه با استاندار لرستان ملاقات کرد.
آدام ساک سریتانگوس دردیدار با استاندار لرستان ظرفیتهای موجود برای توسعه همکاریها را بررسی کردند.
حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان نیز در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به سفیر تایلند و هیئت همراه به توانمندی‌های لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌ معادن، سنگ‌های تزئینی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری است و در زمینه‌ی زیرساخت های حمل‌و‌نقل و انرژی که جذب کننده سرمایه‌گذار است گام‌های خوبی برداشته شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
دهمرده مردم لرستان را مردمی مهمان‌نواز و با فرهنگ توصیف کرد و خواستار بازدید سفیر تایلند از استان شد و گفت: علاقمندیم در ابعاد مختلف با کشور تایلند ارتباط کاری برقرار کنیم.
استاندار لرستان خطاب به سفیر تایلند گفت: در هر زمینه‌ای خواستار صادرات و واردات باشید، استان لرستان امکانات و پتانسیل دارد.
دهمرده با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان آماده همکاری در زمینه های مختلف هستیم.
آدام ساک سریتانگوس سفیر تایلند نیز در این دیدار لرستان را استانی بزرگ توصیف کرد و گفت: این استان دارای معادن، زمین‌های حاصل‌خیز و محصولات کشاورزی زیادی است.
وی با بیان این‌که نخستین ‌بار است که به لرستان سفر کرده است، ادامه داد: استان‌های لرستان و همدان قابلیت‌های فراوانی دارند؛ به‌خصوص لرستان که محصولات زیادی برای صادرات دارد.
سفیر تایلند تصریح کرد: در نخستین سفر خود به لرستان متوجه شدم این استان آب فراوان و سدهای بزرگی دارد؛ لرستان به واسطه‌ی سرسبزی و زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیزش ظرفیت‌ مناسبی برای واردات و صادرات فراهم کرده است.
سریتانگوس به دعوت رییس‌جمهور تایلند از همتای ایرانی خود برای بازدید از کشورش اشاره کرد و بیان داشت: این دیدار قرار است 19 تا 21 می، انجام شود که من از استاندار لرستان و مقامات استانی دعوت می‌کنم در این سفر، رییس‌جمهور ایران را همراهی کنند.
وی اضافه کرد: در این دیدار درباره‌ی آب جلسه‌ای تشکیل خواهد شد و از سرمایه‌گذاران خواسته‌ایم به رییس‌جمهور ملحق شوند و در این زمینه با هم گفتگو کنند.
سفیر تایلند در پایان از استقبال و مهمان‌نوازی استاندار لرستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد قدردانی و اظهار امیدواری کرد که روابط کاری لرستان و تایلند ادامه یابد و زمینه تشکیل تعاونی فراهم شود./س

برچسب ها: دیدار ، سفیر ، تایلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.