یک دانشجوی مهندسی حمل و نقل ریلی دانشگاه علم و صنعت گفت:با توجه به اینکه هزینه های چرخ های قطار بسیار بالا بوده و از طرفی حجم بالایی از سفرهای ریلی کشور صرف حمل بار می شود لذا افزایش سرعت هم عاملی است که به نفع شرکت های حمل و نقل باربری ریلی است و هم به کاهش سایش چرخ های قطار کمک می کند.

مرادشادفر،دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران گفت:درمورد تحلیل سایش چرخ های قطار،درحلقه های بسته قطار،تست شبیه سازی شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

وی افزود:در حال حاضر،بین چرخ و ریل سرعت و شعاع چرخ عامل اصلی سایش چرخ های واگن های قطار است.

این دانشجوی مهندسی حمل و نقل ریلی در خصوص سایش چرخ های قطار این گونه توضیح داده در بحث سایش دو عامل حجم ماده و تماس یک نقطه یا دونقطه مطرح است که در حمل و نقل ریلی تماس یک نقطه اصولی است و از این طریق می توان هر اقدام کنترلی و روانکاوی را می توان انجام داد.

شادفر گفت:حجم زیادي از حمل ونقل ریلی کشور صرف حمل بار می شود و سرعت از اهمیت زیادی برخوردار است .

این طرح در یک قطار 4 واگن دار صورت گرفت که واگن سوم آن به عنوان نمونه در نظر گرفته شد و تاکنون قراردادهایی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت طرح صورت گرفته است که در آینده ایی نه چندان دور به نتایج علمی و درست دست خواهیم یافت./ ع2
برچسب ها: حمل ، ریل ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار