مرادشادفر،دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل ریلی دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با خبرنگار
گروه علمی باشگاه خبرنگاران گفت:درمورد تحلیل سایش چرخ های قطار،درحلقه های بسته قطار،تست شبیه سازی شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
وی افزود:در حال حاضر،بین چرخ و ریل سرعت و شعاع چرخ عامل اصلی سایش چرخ های واگن های قطار است.
این دانشجوی مهندسی حمل و نقل ریلی در خصوص سایش چرخ های قطار این گونه توضیح داده در بحث سایش دو عامل حجم ماده و تماس یک نقطه یا دونقطه مطرح است که در حمل و نقل ریلی تماس یک نقطه اصولی است و از این طریق می توان هر اقدام کنترلی و روانکاوی را می توان انجام داد.
شادفر گفت:حجم زیادي از حمل ونقل ریلی کشور صرف حمل بار می شود و سرعت از اهمیت زیادی برخوردار است .
این طرح در یک قطار 4 واگن دار صورت گرفت که واگن سوم آن به عنوان نمونه در نظر گرفته شد و تاکنون قراردادهایی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت طرح صورت گرفته است که در آینده ایی نه چندان دور به نتایج علمی و درست دست خواهیم یافت./ ع2