بیماری پارکینسون بیماری نسبتاً شایعی است که مردان و زنان به یک اندازه به این بیماری دچار می شوند و 350نفررا در هر 100 هزار نفر جمعیت به خود مبتلا می کند .

دکتر ابراهیمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت : پارکینسون بیماری سیستم عصبی مرکزی است و از جمله بیماری های مغزو اعصاب است که علت اصلی ایجاد بیماری هنوز به درستی شناخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه هرچه سن بالاتر می رود شیوع این بیماری بیشتر می شود، افزود : این بیماری از سن 40تا 50 سالگی شروع و بعد ازسن 60 سالگی شیوع آن بیشتر می شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این بیماری پیشرونده است و در مان قطعی ندارد ، گفت : با درمان هایی که در حال حاضر وجود دارد ، می توان علائم آن را کاهش داد و از پیشرفتش جلوگیری کرد .

وی لرزش دست و پا در هنگام استراحت ، کند شدن حرکات و سفت شدن عضلات بدن را از مهمترین علائم این بیماری عنوان کرد و افزود : متأسفانه به دلیل نا آشنا بودن افراد با علائم اولیه این بیماری بسیاری از بیماران خیلی دیر شناسایی می شوند و ممکن است سالها بدون آگاهی از بیماری خود با آن زندگی کنند .

این متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان کرد : بعضی از عوامل محیطی از جمله کسانی که از مواد مخدر استفاده می کنند و همچنین افرادی که در کارخانجات با حشره کش ها و فلزات سنگین سرو کار دارند در بروز و یا جلو انداختن بیماری نقش دارند.

ابراهیمی گفت : تشخیص بیماری پارکینسون براساس علائم و نشانه هایی است که پزشک در طی معاینه به آنها پی می برد و آزمایش خون و عکسبردری با اشعه ایکس معمولاً لازم نیست و روشهای اختصاصی مثل انجام سی تی اسکن یا ام آر آی عموماً در این موارد مفید واقع نمی شوند.

مسئول مرکز تحقیقات بیماری های مغزو اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در زمینه بیماری پارکینسون تحقیقاتی در استان شروع شده ، ابراز امیدواری کرد این تحقیقات در آینده ای نزدیک ، نتیجه بخش باشد تا بتواند در بهبود و پیشگیری از این بیماری مؤثر واقع شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد : 2 طرح تحقیقاتی در این مرکز در شرف انجام است که به علت این بیماری در کرمان می پردازد ./س


برچسب ها: پارکینسون ، بیماری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.