بر اساس گزارش‌ها، بحران مالي كشور يونان به کمبود دارو و تجهيزات پزشکي در اين کشور منجر شده و به تبع آن آمار خودكشي نيز افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از راشاتودي ؛ بحران مالي يونان نه تنها به افزايش آمار خودکشي در اين کشور منجر شده است، بلکه اکنون مردم اين کشور حتي براي حفظ سلامتي خود نيز دچار مشکل شده اند. داروخانه هاي يونان اين روزها با کمبود شديد دارو مواجه هستند و همين مسئله نگراني داروسازان را برانگيخته است. "ديونيسيس اِوجِنيديس"، پزشک داروساز يوناني مي‌گويد: در اوضاع حادي قرار داريم و نمي دانيم در آينده چه اتفاقي رخ خواهد داد.

مهار شديد قيمت ها و محدوديت ها براي پرداخت پول نقد سبب شده است بسياري از شرکت هاي داروسازي از عرضه محصولاتشان به داروخانه هاي يونان خودداري کنند. بدين ترتيب، شرکت هاي داروسازي يونان از سود خود و بيماران نيز از داروهايشان محروم شده اند. بنابراين، صدها داروخانه در سراسر يونان به علت محدوديت ها ناچارند به جاي داروهاي تجويز شده، نمونه هاي مشابه ديگري را به بيماران تحويل دهند.

در مرکز خيريه "پزشکان دنيا" واقع در "تِسالانيکي" يونان، اوضاع بيماران مأيوس کننده  است. يکي از بيماران مي گويد واقعاً نگران آينده ام، زيرا دو کودک خردسال دارم. به تازگي بيکار شده ام و بيمه هم ندارم. شهروند ديگري مي گويد: به اينجا آمدم چون بيمه، يا پول لازم براي تهيه داروها را ندارم. بنابراين ناچار شدم اينجا بيايم و اوضاع فقط بدتر مي شود.

در اين مرکز خيريه، هر هفته 45 پزشک داوطلب بايد به وضع حدود 2 هزار بيماري که ماهانه مراجعه مي کنند، رسيدگي کنند. آنها براي درمان بيماران از داروهاي اهدايي استفاده مي کنند، اما ذخاير دارو آنها رو به اتمام است.

"سوفيا گوران"، يکي از پزشکان اين مرکز مي گويد: افرادي که مشکلات حادي مانند ديابت دارند، بايد به موقع داروهايشان را مصرف کنند و دريافت نکردن به موقع دارو ممکن است به مرگ آنها منجر شود.


برچسب ها: یونان ، مالی ، کمبود ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار