به گزارش گروه
سياسي باشگاه خبرنگاران، در ادامه سلسله اقدامات انجام شده براي برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات رياست جمهوري يازدهم برخي برنامههاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي در جهت تبليغات انتخاباتي اعلام ميشود.
برنامههای تبليغاتي رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و زمینه سازی برای خلق حماسهای سیاسی در 24خرداد ماه 1392 به شرح ذيل است:
* شبكه اول سيما: هر نامزد انتخاباتي ميتواند دو مستند توليدي خود را، هر كدام به مدت 30 به نمايش بگذارد و علاوه بر آن 30 دقيقه هم زمان براي معرفي خود مقابل دوربينهاي صدا و سيما دارد.
* شبکه دوم سيما: صندلي داغ گفتگوي ويژه خبري 45 دقيقه ميزبان كانديداهايي است كه به سوالات صريح مجري پاسخ خواهند داد.
* شبكه سوم سيما: هر کانديداي انتخاباتي در 60 دقيقه پاسخگوي سوالات مهمي است كه جوانان درباره آينده خود دارند.
* شبكه چهارسيما: با افزايش بحثهاي تخصصي تر، هر نامزد انتخاباتي به صورت چهره به چهره مقابل 3 كارشناس سياسي، اجتماعي و اقتصادي برنامههاي خود را در 60 دقيقه تشريح خواهد كرد.
و در نهايت گفتگوي 45 دقيقهاي
شبكه خبر با هر کدام از كانديداها از جمله برنامههاي پيش بيني شده صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران در ايام تبليغات انتخاباتي است.
اما هموطنان خارج از كشور هم ميتوانند پاسخ سوالات خود از نامزدها را از طريق شبكه جهاني جامجم با زمانبندي يك ساعت براي هر کانديدايي به نظاره بنشينند. ضمنا يكي از دو فيلم تبليغاتي کانديداها هم در اين شبكه دو بار تكرارخواهد شد.
گفتني است، طبق تصميماتي كه براي مناظرهها گرفته شده درصورتي كه تعداد كانديداها كمتر از 5 نفر باشد مناظرهها به صورت دو نفره و به عبارتي تك به تك خواهد بود ولي چنانچه تعداد نامزدها بيشتر از 5 نفر باشد مناظرهها به صورت جمعي و تخصصي با حضور يك مجري و چند نامزد برگزار ميشود.
لازم به ذکر است راديوييها هم از غافله عقب نخواهند ماند چرا كه ايستگاههاي راديويي ايران، جوان، ورزش، معارف و پيام هم ميزبان نامزدها به صورت تخصصي خواهند بود کمااينکه در انتخابات يازدهم رياست جمهوري كانديداها ميتوانند مستند راديويي خود را نيز پخش کنند.
در مجموع بايد گفت كه براي هر كانديدا با احتساب تكرار فيلمها 420 دقيقه برنامه از تلويزيون و 216 دقيقه برنامه از راديو پخش خواهد شد كه اين مدت زمان قابل توجه ميتواند در تاكتيكهاي تبليغاتي نامزدها و كاهش هزينههاي هر کانديدايي نقش بسزايي داشته باشد.
انتهاي پيام/