معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست در مراسم اختتاميه دومين فاز از طرح ملي محيط يار در مشهد مهمترين دستاورد اجرايي اين طرح را جلب اعتماد همگان توسط محيط ياران عنوان كرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محيط زيست در اين اجلاس كه با حضور دبير كل كمسيون ملي يونسكو در ايران، رئيس هيئت امناي بانك ملت، نماينده يونيسف ، مدير بنياد ملت ، مدير منطقه اي يونسكو برگزار شد، اظهار داشت :موضوع حفاظت محيط زيست به عنوان يك فراورده اجتماعي و نه حاكميتي ، مشاركت آحاد جامعه را مي طلبد از اين رو ميتوان مهمترين دستاورد اجرايي اين طرح را جلب اعتماد همگان توسط محيط ياران و ايجاد همبستگي و علاقمندي به حفظ محيط زيست بين مردم و بيشينه سازي سرمايۀ فرهنگي دانست.
 زكريا يازرلو عنوان داشت: اين قبيل اقدامات ارزشمند تا زماني كه رفتار محيط زيستي به يك هنجار اجتماعي مبدل شود بايستي استمرار يابد.
بنابراين گزارش  رئيس هيئت امناي بانك ملت در ادامه اين مراسم به به گستره اجرايي طرح در 7 منطقه با پوشش 27 هزار دانش آموز اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد: اين برنامه بتواند با الگو برداري از خراسان رضوي و بهره مندي از تجارب موفق آن درساير استانها نيز به عرصه ظهور برسد.
 دبير كل كمسيون ملي يونسكو نيز طي سخناني از همراهي بانك ملت به عنوان يك سازمان اقتصادي با طرح حام ، شركت مشاور آبانگاه و بنياد ملت به عنوان بازوهاي توانمند فرهنگي اجتماعي دراين برنامه قدرداني كرد.
 رئيس منطقه اي يونسكو نيز ضمن ابراز تأسف از بحرانها و چالشهاي حادث شده و غير قابل اجتناب در اثر توسعه از تشكيل پنلي توسط سازمان ملل در سطح جهاني با هدف حفاظت پايدار از زمين خبر داد و افزود: اين پنل قصد دارد ضمن بازنگري درشيوۀ آموزش هاي رسمي و غير رسمي نسبت به دريافت حمايت هاي عمومي فعاليتهاي گسترده اي آغاز كرده است و 65 كشور تا كنون به عضويت آن در آمده اند.
 گفتني است، تقدير از رئيس دبيرخانه طرح حام در آموزش و پرورش و كارشناسان مسئول در طرح حام درشهرستان هاي نيشابور، احمد آباد ،‌خليل آباد ، بجستان ، بردسكن ، تربت جام و چناران و نيز مديران و دبيران برجسته آموزش و پرورش و جمعي از دانش آموزان فعال و همراه پايان نخستين بخش از اين همايش بود.
 در ادامه اين برنامه دستاوردهاي طرح ملي محيط يار (حام) در يكي از مدارس پايلوت در شهرستان چناران مورد بازديد مسئولين و شركت كنندگان دراين همايش قرار گرفت ./ل
برچسب ها: اتمام ، دومین ، فاز ، ملی ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار