برخلاف تبلیغات گسترده مبنی بر فواید برخی از شامپوها در جلوگیری از ریزش مو شامپوها هیچ گونه اثری در جلوگیری از ریزش مو یا رویش مجدد آنها ندارند.

دکتر احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که امروزه تبلیغات زیادی د رخصوص انواع صابون ها و اثرات فوق العاده آن عنوان می شود گفت: صابون ها فقط به عنوان یک شوینده هستند و هیچ اثری برای جوانسازی ، رفع لک و چین وچروک ندارند. در واقع صابون حداکثر یک دقیقه بر روي صورت قرار می گیرد و در این مدت زمان نمی توانند هیچ ماده ای جذب پوست شود.

وی با اشاره به اینکه صابون ها تنها چربی و بافت های مرده را از روی پوست بر می دارند افزود: PH صابون ها قليايي است که همين نوع PH می تواند باعث تحریک و خشکي پوست شود که برای شست و شوی پوست استفاده از پن ها توصیه می شود. در واقع پن ها ترکیباتی با PH خنثی هستند که منجر به تحریک و خشکی پوست نمی شوند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا شامپوهای خارجی بهتر است یا ایرانی تصریح  کرد: شامپوهای خارجی هیچ تفاوتی جز قیمت با شامپوهای ایرانی ندارد و هیچ گونه اثری در درمان مشکلات مو به خصوص جلوگیری از ریزش یا رویش مجدد مو ندارند.

احسانی خاطر نشان کرد: شاید شامپوها در شادابی و نگهداری مو نقش بسزایی داشته باشند اما نقش در درمان مشکلات درمانی مو ندارد. در حال حاضر شامپوهای بسیار خوبی در ایران تولید می شود.
برچسب ها: شامپو ، مو ، ph
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار