آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه معارف قرآن جهان شمول بوده و برای همه انسان‌ها است گفت: با این حال تنها افراد متقی و با ایمان بهره کافی و لازم را از آن می‌برند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در همایش دانشجویی بصیرت قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد حروف مقطعه در قرآن را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در این زمینه بیش از 16 تفسیر مختلف وجود دارد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشرکان مکه و مخالفان حضرت محمد(ص) تهمت سحر را به آن حضرت می‌زدند گفت: گاهی نیز عنوان می‌شد که پیامبر(ص) آیات قرآن را از یک نفر دیگر اخذ کرده و به امت خویش می‌گوید و به این وسیله سعی می‌کردند بر مردم عوام تاثیر بگذارند.
وی ادامه داد: بر اساس روایتی از امام هادی(ع) حروف مقطعه گویای این حقیقت هستند که آیات ناب قرآن با همین حروف الفبای ساده نوشته شده‌اند و همین حروف در اختیار همه انسان‌ها قرار دارد و هر کس مدعی است آیه‌ای مانند قرآن بیاورد.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اسلام دین آخر و جاودانه است خاطرنشان کرد: در میان همه معجزاتی که حضرت محمد(ص) داشت قرآن از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است زیرا با توجه به جاودانه بودن اسلام باید معجزه‌ای جاوید هم وجود داشته باشد؛ قرآن کریم این خصوصیت را دارد و جاودان است/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.