یک آسیب شناس گفت: مخالفت با خواسته ها و تصمیم گیری های کودکان به صورت ناخودآگاه در رفتار کودک اثر گذاشته و موجب لجبازی می شود.

فدایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: مخالفت مستقیم با فعالیت های اجتماعی، ورزشی، درسی و تصمیم گیری مسائل شخصی حتی در صورت نادرست بودن، موجب لجبازی می شود.
وی با اشاره به دلایل لجبازی کودکان تصریح کرد: کودکان با شناخت هویت متمایز خود و به منظور ابراز وجود نه گفتن را آغاز می کنند.
فدایی در ادامه با اشاره به سن شروع لجبازی در کودکان اظهار داشت: لجبازی کودکان از سن يك سالگی آغاز و تا 5 سالگی ادامه دارد و در سن 3 سالگی به اوج خود می رسد.
وی در ادامه با اشاره به آسیب های ناشی از مخالفت با کودکان افزود: پرخاشگری و مقاومت پدر و مادر موجب تداوم لجبازی در او شده و در بزرگسالی به شکل مخالفت با پدر و مادر منعکس می شود.
فدایی با اشاره به نقش والدین در کاهش لجبازی کودکان تصریح کرد: والدین باید با محبت و پذیرش رفتار کودک به آرامی و به طور غیر مستقیم از لجبازی آن ها جلوگیری کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که کودکان و نوجوانان احساس قدرت تصمیم گیری کنند. بدون لجبازی بهترین انتخاب را انجام می دهند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.