نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: توجه به ظرفیت‌های بالای آذربایجان‌غربی در زمینه صادرات ضروری است.

رسول خضری در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: بخشی از تحقیق و تفحص از استانداری آذربایجان غربی مربوط به این است که آذربایجان‌غربی ظرفیت خیلی بالایی از لحاظ اقتصادی و تجارت دارد و از استان‌های صادرات‌ محور هست، به‌ طوری که 98 درصد بخش مناطق مرزی صادراتی است و توجه به این بخش ضروری است.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از تعدادی استانداری‌ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شده ‌است، افزود: از سوی دیگر مقرر شده تا در زمینه استخدام نیروی وزارت کشور از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها که تحت امر استانداری‌ها هستند، تحقیق و تفحص صورت می‌گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در رابطه با ضرورت این تحقیق و تفحص، اذعان داشت: این تحقیق و تفحص از اهرم‌های نمایندگان است و نمایندگان با توجه به اهرم‌های موجود در مجلس شورای اسلامی که شامل تذکر شفاهی و کتبی، دیوان محاسبات کشور، تحقیق و تفحص و طرح سؤال است، می‌توانند استفاده کنند.

خضری افزود: گویا از طرف نمایندگان استان آذربایجان‌غربی یک نفر درخواست تحقیق و تفحص را امضا کرده‌ بودند و مابقی نمایندگان استان آذربایجان‌غربی درخواست تحقیق و تفحص نکرده ‌بودند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.