قائم مقام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دامداران استان سالانه تولیدکننده 3200 تن گوشت بُز به عنوان دامی سبک محسوب می شوند.

ثقلینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ؛ با معرفی شهرستان برتر در تولید شیر بُز گفت: میانه با در نظر گرفتن دارا بودن جمعیت مناسب بُز، بیشترین تولید شیر و گوشت بُز را هم دارد.

ثقلینی ادامه داد: سالانه 180 هزار تن شیر بُز در استان تولید می شود.

قائم مقام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: دامداران میانه هرساله تولید کننده 4500 تن گوشت و 2400 تن شیر از بُز استحصال می كنند.

ثقلینی با معرفی سایر شهرستان های برتر در تولید گوشت بُز اظهار داشت: اهر، سراب، تبریز و مراغه به ترتیب با تولید 360، 340، 270 و 250تن از توانمندی قابل توجهی در تولید گوشت از این دام سبک برخوردارند.

قائم مقام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: در سال حماسه اقتصادی برنامه هایی برای افزایش استفاده از شیر بُز گنجانده شده است.

ثقلینی از میزان تولید گوشت در شهرستان های برتر گفت و تاکید کرد: اهر، سراب، تبریز و مراغه به ترتیب با تولید سالانه 2000، 1800، 1500 و 1400 تن از تولیدکنندگان برتر شیر بُز محسوب می شوند./ب

برچسب ها: تولید ، سالانه ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.