معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان باغبانی افزایش قدرت ماندگاری سیب مالینگ تا 7 ماه را از مهم ترین امتیازات این پایه ها عنوان نموده اند.

عزیز صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان باغبانی ایجاد باغ یکنواخت و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح را از ویژگی های مهم این پایه ها می دانند.

وی تشریح کرد: پایه های مالینگ مناسب برای آبیاری قطره ای بوده و به همین دلیل در اصلاح و کاهش مصرف آب نقش بسزایی دارند.

صمدی با اشاره ای به مراکز کشت پای های مالینگ در استان ادامه داد: اهر، بستان آباد و میانه به ترتیب در 164، 80 و 61 هکتار بیشترین سطح زیر کشت پایه های مالینگ را در استان دارند.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید 9082 تن سیب از پایه های مالینگ در سال جاری و با حماسه اقتصادی باغداران استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: درختان کوتاه مالینگ از سال دوم به بعد و خیلی سریع به محصول می نشینند.

صمدی با اشاره ای به نقش مدیریت و تخصص در باغ های متراکم تاکید کرد: درختان کوتاه در باغ های متراکم به دلیل بالا بودن راندمان به شریط آبیاری، تغذیه، هرس و کنترل آفات و بیماری ها بیشتر حساس بوده و توقعات زیادتری دارند، بنابراین ضرورت دارد در تمام مراحل سرمایه گذاری اعم از کاشت، داشت و برداشت از وجود کارشناسان متخصّص در رشته های باغبانی، بهره برداری لازم به عمل آید./س

برچسب ها: افزایش ، قدرت ، مالینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.