شركت آب‌های معدني برای اطلاع‌ رسانی در زمینه میزان آب مصرفی در ایران و مزایای آن در استفاده روزمره و ورزش همایشی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: از نظر متخصصان تغذیه، میزان مصرف آبِ درصد بالایی از جمعیت نسبت به استانداردهای جهانی، کم است و گام اول برای حل این مشکل، اطلاع‌رسانی است.

میزان آب مصرفی در ورزشکاران بسیار مهم و در موفقیت آنها نقش بسزایی دارد از این رو برخی شرکت های تولیدی آب معدنی در نظر دارند با اصلاح تولیدات خود اقدام به تولیداتی برای ورزشکاران کنند.

متاسفانه در ایران اقدامات زیادی در این زمینه انجام نشده، اما شرکت آب‌های معدنی با تحقیقات و بررسی‌هایی که به کمک انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در زمینه نوشیدن آب در ایران انجام داده، به تازگی گام‌های موثری برداشته است و حال قصد دارد که با فرهنگ‌سازی صحیح، اطلاع رسانی کند.

در همایش شرکت آب‌های معدنی که با حضور تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد، ونسان لارنو، مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدی آب معدنی در ایران نتیجه تحقیقات این شرکت را در زمینه میزان مصرف آب در تهران اعلام کرد.

طبق این مطالعات، میانگین مصرف مایعات در میان تهرانی‌ها 9/1 لیتر است. 33% از جمعیت کمتر از 5/1 لیتر مایعات مصرف می‌کنند که این میزان بسیار کمتر از حد استاندارد سازمان بهداشت جهانی برای سلامت بدن است. علاوه بر این، فقط نیمی از حجم ذکر شده را آب تشکیل می‌دهد و تقریبا نیمی از مایعات مورد نیازمان را با نوشیدن چای جبران می‌کنیم.

به گفته لیلا حقی، مدیر بازاریابی این شرکت، برنامه‌های طولانی ‌مدتی برای کودکان و ورزشکاران دارد و معتقد است که باید با فرهنگسازی وسیع روی کودکان سرمایه‌گذاری کند تا در آینده این عادت درست و سلامت را ادامه دهند.

حقی اعلام کرده که این شرکت طرحی برای مدارس دارد و در این راستا با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کند تا آب‌های این شرکت بدون سود در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

یکی از برنامه های تشویق مردم برنامه "دوی شادآبی" است که در آن 27 ارديبهشت در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می شود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار