رئیس اداره اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در شهرستان دماوند 26 معدن غیرفعال و سه معدن متروکه وجود دارد، بدین ترتیب دماوند از وجود نزدیک به 60 معدن بهره مند است.

بابک صفایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 32 معدن شهرستان دماوند مشمول قوانین ماده 15 تلقی می شوند، معادن مشمول ماده 15 به معادنی اطلاق می شود که وجود مواد معدنی در آنها تقریباً محرز تشخیص داده شده است.

وی از امکان ایجاد شرایطی برای بهبود وضع کنونی و افزایش تولیدات معدنی شهرستان دماوند تا دو برابر میزان فعلی خبر داد و افزود: در حال حاضر معادن فعال شهرستان دماوند میزان تولیدی نزدیک به هشت میلیون تن در سال را به نام خود ثبت کرده اند که این مهم می تواند تا 15 میلیون تن نیز افزایش یابد.

صفایی اضافه کرد: همچنین در مبحث توسعه بلند مدت این بخش نیز می توان موضوع پهنه بندی معادن شهرستان را در سایه وجود کارشناسانی زبده پیگیری کرد

رئیس اداره اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: ستاد توسعه بخش معدن با حضور هشت وزارتخانه در کشور کار خود را آغاز کرد، این کارگروه در تهران نیز زیر نظر استاندار تهران تشکیل و دستور ایجاد مجموعه یاد شده در شهرستانهای این استان نیز ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این ستاد با 9 عضو به رسمیت شناخته شده و با رأی هشت عضو مصوبات آن نهایی می شود، امور تحت حوزه ستاد توسعه بخش معادن را مباحثی نظیر اکتشاف، استخراج و فرآوری صنایع معدنی شامل می شود.

صفایی افزود: این کارگروه در راستای توسعه بخش معدن، سرفصلهایی همچون ایجاد پنجره واحد، طراحی و برنامه ریزی برای محدوده های معدنی راکد و بدون فعالیت، استیفای حقوق دولت و نقشه معادن قابل اکتشاف را دنبال می کند./س


برچسب ها: دماوند ، معدن ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.