مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای دسترسی و بهره مندی عادلانه آحاد جامعه و علاقمندان و توسعه متوازن هنرهای نمایشی و تئاتر و نیز رفع یکی از چالش های اساسی این بخش از طریق تامین فضای کالبدی مناسب برای اجرا و عرضه برنامه های نمایشی، "تئاتر شهر" در شهرکرد راه اندازی می شود.

قادر آشنا در سفر به استان چهارمحال و بختیاری افزود: قرار است به ازای مکانی که در اختیار انجمن هنرهای نمایشی استان چهارمحال و بختیاری قرار می گیرد، مبلغ صد میلیون تومان از این مجموعه ها حمایت می شود.
وی اظهار داشت: سالن امیر کبیر شهرکرد، مکانی اختصاصی برای اجرای  تئاتر و هنرهای نمایشی، حداقل دو سوم از ایام سال را به خود اختصاص می دهد.
آشنا تصریح کرد: در سیاست گذاری های نمایشی کشور تئاتر از کلان شهر ها به تمامی استان ها و اجرای عموم نزدیک شد و در راستای برنامه های حمایتی اعزام  هنرمندان تئاتر استان ها به خارج از کشور لحاظ شد و در این میان با کشور ارمنستان به لحاظ آداب و رسوم و فرهنگ قریبش به ایران تفاهم نامه منعقد گردید.
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرداخت هنرمندان شهرستانی به المان های بومی و محلی در اجرا ها، پرداختن به گویش، پوشش، تاریخ و داشتن نمایش نامه های با سبقه ایرانی و بومی را از اولویت ارسال گروه های تئاتر به خارج از کشور دانست.
وی، به بیمه هنرمندان تئاتر استانی اشاره کرد و گفت: پروسه بیمه هنرمندان تئاتر یکروزه اجرا و به صندوق حمایت از هنرمندان معرفی می شوند و در این خصوص، 237 نفر از هنرمندان تئاتر استان چهارمحال و بختیاری مورد حمایت قرار گرفتند.
آشنا، در ادامه روند حمایت از تئاتر شهرستانی افزود: بعد از برپایی جشنواره فجر در سال 91 ابتدا کارهای استانی به اجرای عمومی رفت.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به برگزاری جشنواره صاحبدلان در 8 خرداد ماه گفت: در این جشنواره تمامی آثار از استان ها حضور دارند که از این میان، 14 اثر شهرستانی در تئاتر شهر اجرای عموم خواهند داشت.
وی، به ثبت 7 گروه نمایشی از استان چهارمحال و بختیاری در میان 671 گروه نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه های نمایشی اشاره کرد و اظهار داشت: به سه گروه، مجوز فعالیت دائم داده شد که با این احتساب در رتبه دوم کشوری بعد از استان گیلان قرار گرفت.
آشنا، داشتن 50 هزار نفر هنرمند تعزیه و 100 هزار نفر هنرمند تئاتر را قابلیت مناسبی برای تشکیل آموزشگاه ها و موسسات نمایش در کشور و تربیت دانش آموختگان تئاتر در سطح کشور دانست.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای برپایی آیین اردیبهشت تئاتر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است. /س
برچسب ها: تئاتر ، شهر ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.