كارگردان سينما گفت: رواج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مانع از ایجاد، رواج و رشد فرهنگ غربی می شود.

"حمید بهمنی"، کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: رواج فرهنگ اصیل ایرانی مانع از ایجاد و رشد فرهنگ غربی می شود. برای مثال سبک زندگی ملت ایران در دهه 60 دارای سادگی بوده،‌ به طوری که یک وسیله نقلیه برای یک خانواده چند نفره کافی بود.
وی اظهار داشت: ما باید در راستای حفظ ارزش هایی که بزرگانمان برای آنها هزینه های بالایی و تلاش های زیادی کرده اند، بکوشیم.
وی در ادامه افزود:‌ ارزش هایی مانند، صله رحم و کمک به همسایگان و مانند اینها را که نه تنها با دستورات دینی ما مغایرتی ندارند بلکه جزو دستورات دینی و فرهنگ اصیل ایرانی ماست‌، را احیا و حفظ کنیم و دچار غرب زدگی و شتاب زدگی نشویم.
"بهمنی" در ادامه افزود: متأسفانه بعضی فیلمها باعث رواج سبک غربی در زندگی مردم شده و باید برای حفظ ارزش ها و سنت های چنین فیلم هایی کمتر ساخته شود.
وی افزود: با توجه به فرموده امام خمینی(ره) "تلویزیون دانشگاه است" با توجه به این موضوع ما باید آموزش خاصی را ایجاد و به سنت های دینی و اصیل ایرانی  بازگردیم.
وی در ادامه متذکر شد: در زندگیمان در کنار سبک دینی و البته اصیل ایرانی می توانیم از سبک مدرنیته هم استفاده کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: همانطور که می دانیم کشور ما دارای فرهنگ تاریخی و تمدنی با بیش از 2000 سال بوده که این نشانگر فرهنگ غنی ایران است. 
بنابراین ما نباید با فرهنگ سازی غرب دچار شتاب و غرب زدگی شویم.
ور اظهار داشت: پس راه حل مناسب، برگشت به سنت ها از طریق تلویزیون است و ما نبایستی به سمت فرهنگ غربی رویم و باعث ترویج مصرف گرایی و شتاب زدگی غربی شویم./ي2
برچسب ها: فرهنگ ، اسلامی ، بهمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار