حمید اشتری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امروزه بررسی، شناخت و مطالعه مداوم محیط داخل و خارج سازمان یکی از وظایف مهم روابط عمومی است و با توجه به اهمیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص ملی روابط عمومی می تواند در تمام اضلاع تولید و تجارت قرار گیرد.
وی افزود: به همین خاطر در چارت جدید سازمانی روابط عمومی گسترش یافته است و در کنار مدیریت و در بالاترین سطوح سازمانی قرار گرفته است.
اشتری اضافه کرد: در حال حاضر در تمام وزارتخانه ها روابط عمومی در جایگاه معاونت و اداره کل انجام وظیفه می کند.
وی روابط عمومی را کوشش مدبرانه ای برای ترغیب و تشویق مردم به نفوذ در افکار آنان با استفاده از وسایل ارتباط جمعی دانست و یادآور شد: روابط عمومی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها با تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در بین شهروندان در کاهش آثار تحریم ها نقش مهمی را ایفا می کنند.
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: نقش روابط عمومي در تصميم گيري هاي سازماني مهم و اثر گذار است و مديراني كه داراي روابط عمومي قوي هستند تصميم گيري هايشان بهتر و منطقي تر است./س