معاون فروش و بازاريابي ايران خودرو با اشاره به اعلام قيمت 14 نوع از خودروهاي اين شرکت گفت : دستورالعمل تعيين قيمت خودرو در شوراي رقابت پديده مبارکي براي صنعت خودرو است که نرخ تورم سالانه و نرخ تورم بخشي صنعت بعد از سال هاي زياد در قيمت تمام شده خودرو محاسبه شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عبداله بابايي در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : فرمول علمي براي محاسبه قيمت خودروها ارزشمند است و اميدواريم ما هم به مردم عزيز پاسخگو باشيم.

وي افزود : البته ممکن است خودروسازان از برخي قيمت راضي نباشند اما آغاز اين کار براي ما خيلي ارزشمند است. 

بابايي تاکيد کرد : هميشه دنبال آن بوديم که نرخ تورم اقتصادي کشور در قيمت گذاري خودرو تعيين کننده شود.

وي گفت : 65 تا 70 درصد خودرو را مواد اوليه تشکيل مي دهد و افزايش قيمت اين قطعات و مواد اوليه بر روي قيمت تمام شده خودرو هم تأثير  مي گذارد.

مدير فروش شرکت ايران خودرو افزود: مردم مي توانند به صورت اينترنتي و هم به صورت حضوري در نمايندگيهاي مجاز اين شرکت، خودرو مورد نياز خود را با قيمتي که شوراي رقابت اعلام کرده است ، خريداري کنند.

وي افزود: خودرو ، کالايي همگاني است و همه خانوارها از آن استفاده مي کنند و هميشه قيمت آن پايين بود و در مقايسه با ميزان افزايش قيمت ديگر محصولات ، قيمت خودرو کمتر افزايش مي يافت.

بابايي گفت : شوراي رقابت هزينه تامين مالي را نپذيرفت که از لحاظ علم اقتصاد درست است و هزينه هاي حدود 9 درصدي
از قيمت نهايي کسر شد.

وي اعلام کرد : ما هم اين فرمول را پذيرفتيم و با همين قيمت ها فروش را آغاز کرده ايم و به ترتيب با اعلام نرخ تورم از سوي بانک مرکزي قيمت بقيه ‌خودروها نيز اطلاع رساني مي شود 
و خوشبختانه استقبال مردم هم از قيمت هاي جديد بيشتر است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار