سیاست های غلط در زمینه ادبیات با محدود کردن کاربرد کلمات در شعر و داستان مانع از به وجود آمدن پدیده ادبی می شوند.

مجید عمیق نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در ادبیات وزنه هایی ما در دوره ای به بالندگی رسیدند این افراد شاگردانی را تربیت می کردند و به تازه واردان زمان رشد کردن را می دادند در این سه دهه می‌توانستیم با توجه به ورود به شرایط جدید افراد جدیدی را در حوزه ادبیات وارد کنیم.
وی ادامه داد: دلیل نداشتن پدیده ادبی سیاست های غلط در زمینه ادبیات است که کاربرد کلمات را در شعر و داستان محدود کرده است گاهی این محدودیت در واژگانی است که به طور طبیعی به کار می بریم و سبب کاهش پتانسیل و توانمندی شاعر و نویسنده می شود.
وی تاکید کرد: در قدیم تعداد اندک خواننده و نویسنده سبب ماندگاری آثار در ذهن می شد و مهارت نسل جوان امروز در زمینه های احساسی مانند نقاشی و شعر کمتر است.
این نویسنده اظهار داشت: در قدیم کسانی وارد داستان و شعر می شدند عاشق بودند و حرف دلشان را می زدند نویسندگان و شاعران امروز استعداد لازم را ندارند به صرف علاقه به سرودن شعر و نوشتن داستان به این حوزه وارد می شدند و استعداد در این زمینه را در نظر نمی گیرند.
وی افزود: بلندپروازی های نسل جوان و آرزوی دست یابی سریع به همه چیز سبب شده پدیده ادبی نداشته باشیم باید در این زمینه تعدیل صورت گیرد زبده ترین نویسندگان پانزده سال در مجلات قلم می زدند سپس کتاب چاپ می کردند در حالیکه نسل امروز از همان ابتدا به دنبال چاپ کتاب است./ي2
برچسب ها: ادبایت ، سیاست ، غلط ، عمیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار