اولین جشنواره ادبی کام یوسف برگزیدگان خود را روز 4 خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا شاه‌آبادی مشاور مدیرعامل کانون و دبیر جشنواره این مطلب را در حاشیه‌ی مراسم سالگرد عروج ملکوتی شهید کامبیز (یوسف) ملک‌شامران نویسنده‌ی کودک و نوجوان در بهشت زهرا تهران عنوان کرد.
وی در سخنرانی کوتاهی گفت که امروز به میهمانی یوسف آمده‌ایم و باید از میهمانی این شهیدان بهره ببریم،  بسیار بیاموزیم و به آدم‌های بزرگ‌تری تبدیل شویم.
وی در ادامه گفت: وقتی می‌گویند شهدا زنده‌اند شاید به این دلیل باشد که آن‌ها انسان‌های بزرگی هستند و ما متاسفانه سقف زندگی‌ و آرزوهای‌مان در خرید خانه‌ای بزرگ‌تر، خودرویی گران قیمت‌تر و مسایل مادی خلاصه ‌می‌شود در حالی‌که وقتی به میهمانی بزرگ‌ترها می‌رویم باید به دنبال آرزوهای بزرگ‌تری باشیم.
در این مراسم دکتر کیوان الچیان از دوستان دوران کودکی شهید به بیان خاطراتی از زندگی وی پرداخت و گفت: معمولاً بر روی سنگ مزار درگذشتگان می‌نویسیم سال تولد ... _ سال درگذشت ... همه‌ی زندگی فرد در همین خط تیره معنا می‌شود شاید اگر بخواهند در باره‌ی زندگی هریک از ما سخن بگویند نیاز به زمان زیادی نباشد اما درباره‌ی شهدا و زندگی آنان روزها و سال‌ها می‌توان سخن گفت.
وی توضیح داد که شهید ملک‌شامران روز 2 شهریور 1341 در تهران متولد شد و در 17 اردیبهشت 1361 در جبهه‌های نبرد بر علیه دشمن بعثی به شهادت رسید او از زمانی که به سن بلوغ رسید و خودش را شناخت به ماندن راضی نمی‌شد و به رفتن فکر می‌کرد.
احمد حیدری‌زارع گرافیست و از دوستان شهید نیز در این مراسم که در قطعه 26 بهشت زهرا تهران برگزار شد تاکید کرد که شهید شامران عمری کوتاه اما بابرکت داشت و در زمان حیات خود به ادای تکلیف دینی به ویژه نماز اول وقت بسیار توجه داشت.
وی توضیح داد که این شهید به فعالیت‌های هنری دست می‌زد و در همان مدت کوتاهی که کارمند کانون بود به دنبال کادرسازی بود و همیشه می‌گفت باید از نیروهایی در کانون استفاده کنیم که آثارشان با آثار قبل انقلاب کانون متفاوت باشد.
در مراسم سالگرد شهید شامران علاوه بر حضور دوستان وی جمعی از کارکنان کانون نیز حضور داشتند.  
کانون پرورش فکری پیش‌تر با انتشار فراخوان دوسالانه‌ی ادبی کام یوسف آثار منتشر شده طی سال‌های 1388، 1389 و 1390 در عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان را جمع‌آوری و مورد بررسی و داوری قرار داد.
موضوع‌، محور یا اهدافی مانند انگیزش حس دینی کودکان و نوجوانان از طریق آشنایی با قرآن کریم و مفاهیم عمیق آن، تلاش در جهت زدودن رنج نیازمندی و بیان شیوه‌های نوین برای از بین بردن فقر و تنگدستی، تقویت حس توجه به هم‌نوع، یاری به دیگران و خدمت به خلق خدا در قالب آموزه‌های دینی، ترویج اخلاص و دوری از ریا در حرف و عمل، نحوه تعامل کودکان و نوجوانان با نسل پیش از خود و آموزش فعالیت‌های گروهی، کار تشکیلاتی و سازمان‌دهی شده و تبعیت از رهبری گروه در این ارزیابی‌ها مورد توجه قرار گرفته بود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار