کشور چین هم دارای محصولات با کیفیت و هم محصولات بی کیفیت است، واردات محصولات با کیفیت و یا بی کیفیت چینی به کشورمان بسته به بازرگانان ما دارد، باید دقت کنیم که چه جنسی را وارد می کنیم.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، قاسم آبخضر رییس ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث در نشست خبری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ایران هلث به عنوان یک رویداد منطقه ای هر ساله برگزار می شود، در این دوره توانستیم تمامی دست اندرکاران این حوزه را آماده کنیم تا دستاوردهای عظیمی را در سال حماسه اقتصادی و سیاسی ارایه کنند.

وی افزود: تفاوت نمایشگاه ایران هلث با سایر نمایشگاه های بین المللی در سطح دنیا این است که در این نمایشگاه توانمندی های داخل کشور ارایه می شود. نمایشگاه به عنوان یک نماد صنعت مطرح می شود امیدواریم صنعتگران بهترین توانمندی های خود را ارایه کنند تا به یک رویداد زمانی تبدیل شود.

آبخضر با بیان اینکه اولین جشنواره سلامت در این نمایشگاه کلید می خورد تصریح کرد:  بدین معنی که در این نمایشگاه بهترین توانمندی کشور مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تلاقی صنعت و دانشگاه است. با حضور توانمندی های صنعت سلامت که از مجموعه های مختلف تشکیل شده است می توان  نیاز های جامعه را برآورد کنیم.

رییس ستاد برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نزدیک به 410 شرکت در این نمایشگاه حضور می یابند، همچنین از کشورهای چین، تایوان، دانمارک، ایتالیا، هند، بلژیک، عراق، سوریه، اردن، آرژانتین، قزاقستان، افغانستان حضور خواهند داشت. در حاشیه این نمایشگاه حدود 4 گردهمایی با حضور مسولان و معاونین دانشگاه، نظام پرستاری، تولید کنندگان برگزار می شود.

آبخضر عنوان کرد: کشور چین هم دارای محصولات با کیفیت و هم محصولات بی کیفیت است، محصولات با کیفیت به کشورهای اروپایی و امریکایی ارسال می شود، واردات  محصولات با کیفیت و یا بی کیفیت چینی به کشورمان بسته به بازرگانان ما دارد، باید دقت کنیم که چه جنسی را وارد می کنیم. محصولات چین در مقابل تولیدات داخلی ما هیچ است، ما حتی مدعی این هستیم که تولیداتمان با تولیدات کشورهای اروپایی رقابت می کند.اکثر شرکتهای ما دارای استاندارد های بین المللی CE  و برخی نیز با کالاهای FDA  حرکت می کند.

وی افزود: قبل از انقلاب ما در زمینه صنعت سلامت صددرصد  وارد کننده بودیم ولی امروز بیش از 50 درصد از کالاهای صنعت سلامت در کشور تولید و حتی صادر می شود. در بسیاری از کالاها به خودکفایی رسیدیم و به 40 کشور دنیا صادر می کنیم. تا سال 76 یکی از کالاهای صنعت سلامت سالانه 60 میلیون دلار واردات داشتیم ولی امروز تولیدکنندگان ما توانستند همین کالا را تولید و به 40 کشور دنیا صادر کنند./س

برچسب ها: ایران ، هلث ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار