شهردار تهران گفت: عزت اسلام و مسلمین در گرو فرهنگ قرآن و عترت است و نباید جای دیگری آن را دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، همایش "تجلیل از خادمان هیئت‌الرضا(ع)" کرج عصر امروز چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سالن ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

قالیباف  در ابتدای سخنرانی خود، با اشاره به تخریب مقبره حجر بن عدی گفت: وهابیان و سلفی‌ها بدانند که نسل حجربن عدی‌ها هنوز زنده‌اند  و نسل کنونی نسل باقی‌مانده از حضرت عباس است که شب تا صبح در خیمه اهل بیت(ع) نگهبانی داد و امروز همان غیرت از اهل بیت دفاع خواهد کرد. وقتی به حجر بن عدی گفتند دست از علی بردار، گفت سرم را می‌دهم ولی از او دست برنخواهم داشت. ما پیرو چنین شخصیتی هستیم. ما فهمیده‌ایم که عزت‌مان در فرهنگ قرآن و عترت است نه جای دیگر. همه اهداف ما وقتی محقق می‌شود که از اهل بیت عصمت و طهارت و قران کریم مدد بخواهیم.

شهردار تهران با اشاره به حوادث اخیر سوریه گفت: در دهه شصت میلادی همه کشورهای عربی دست به دست هم دادند و در مقابل اسرائیل ضعیف آن روز، تنها 7 روز مقاومت کردند و پس از آن برای آن ها ذلت و خواری باقی ماند، اما در جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی با تمام توان به لبنان تاخت اما یک قدم نتوانست جلو بیاید و این فرهنگ اهل بیت است.  ما با فرهنگ سرمایه داری و دوری از اهل بیت به جایی نمی رسیم و این فرهنگ جهاد است که می تواند مشکلات کشور را حل کند.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه شما جوانان عزیز امروز با حضور در این محفل پرشور و با شعارهای زیبایتان نشان دادید که متعلق به فرهنگ اهل بیت و نسل عاشورایی هستید، تصریح کرد: همه شما تربیت شده نهضت حسینی و مکتب محرم و صفرید و خدا را شکر معرفت عمیقی به رجب و شعبان دارید. خدا را شکر که درآستانه ماه رجب در چنین جمع باصفایی دور هم جمع شدیم.  

وی افزود: به عنوان یک راوی سال‌های دفاع مقدس می‌گویم که فضای جمع امروز ما بسیار شبیه آن روزهای نورانی است.  شهادت می‌دهم که همان فضایی است که در دوران دفاع مقدس دیدم. وقتی گردان‌ها جمع می شدند در محل های مختلف از غرب تا شرق در اردوهای مختلف، اکثر بچه‌های جبهه همین سن و سال را داشتند . آن روز خود من هم 19 ساله بودم. وقتی شما را می‌بینم همه آن خاطرات برایم زنده می‌شود.

قالیباف ادامه داد: اگر عزت اسلام و مسلمین را می‌خواهید، اگر عزت دنیوی خودتان را می‌خواهید، اگر آخرت را می‌خواهید جز در فرهنگ قرآن و عترت جای دیگری آن را دنبال نکنید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز باید از مکاتب دیگری غیر اسلام که سبک زندگی جدید می‌آورند فاصله بگیریم، تاکید کرد: فراموش نکنیم که حضرت آقا هم فرمودند چنین سبک زندگی‌هایی مورد تایید نیست.  مگر ما به دنبال اقتصاد خوب نیستیم؟ مگر ما به دنبال آینده این کشور نیستیم؟ مگر ما به دنبال دفاع از مظلومین و محرومین نیستیم؟ مگر بنا نیست که به ندای هر مظلوم لبیک بگوییم؟ این جز در خانه اهل بیت و قرآن یافتنی نیست.

قالیباف خاطرنشان کرد:  چندي پيش در جمع خانواده شهدا بودم، همسر شهيد چراغچي به من گفت، فلاني! آيا به ياد «آقا ولي» هستي؟ من در پاسخ گفتم اگر روزي بگذرد و ياد شهيد چراغچي نباشم، فرداي قيامت مديون شما هستم. چشمانی که هر لحظه می‌بینمشان در چهره تک تک شما مردم، چشمان برادران شهیدم که گویی اینک در صورت نجیب شما مردم حلول کرده است.

نامزد احتمالی یازدهمین ریاست جمهوری با بیان اینکه من امروز افتخار می‌کنم که چشمانتان نظاره‌گر راه من است، گفت: شمایی که مرا از کوچه پس کوچه‌های روستایمان تا نبرد عشق و تا جهاد بعد از جنگ حمایت کردید و اینک که اینجا ایستاده‌ام آمده ام تا عهد ببندم با آن روح‌هایی که بدن‌هایشان در کوه‌های غرب کشورم تکه تکه شد.

قالیباف تصریح کرد: من آمده‌ام دوباره با رهبر عزیزم، با خاک میهنم؛ عهد دوباره عشق ببندم.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری یازدهم در پايان تأكيد كرد: ادامه تلاش و جهاد توأم با اخلاص در سايه نظام اسلامي و در مسير مكتب اهل بيت را يك ضرورت مي‌دانم. از خدا مي‌خواهم با دعاي خير شما جوانان باصفا و با صداقت، آرمان‌هاي امام(ره) و شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري پيش ببريم و خداوند يك لحظه ما را به خود وا نگذارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قالیباف ، هیئت الرضا ، کرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار