وزير آموزش و پرورش گفت : فرهنگيان تلاش مي كنند تا با اجراي سياست هاي ابلاغي معظم له، دانش آموزاني در تراز جمهوري اسلامي ايران تربيت نمايند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، دكتر حميد رضا حاجي بابايي  در ديدار پرشور فرهنگيان و معلمان نمونه كشور  با مقام معظم رهبري كه صبح امروز چهارشنبه 18 فروردين ماه در حسينيه امام خميني (ره) انجام گرفت؛  با اشاره به تاسيس دانشگاه فرهنگيان ، آن را يكي از مطالبات معظم له در راستاي كيفيت بخشي به نظام تربيت معلم توصيف كرد و افزود : افتتاح اين دانشگاه يكي از آرزوهاي ديرينه معلمين نيز بوده است كه هم اكنون موفق شده با 25 هزار دانشجو فعاليت خود را در 64 پرديس وابسته آغاز نمايد.
 
وي با اشاره به گزينش دانشجويان ممتاز و نخبه در اين دانشگاه اضافه كرد : اين تعداد دانشجو از بين 700 هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگيان انتخاب شده اند كه ميانگين معدل آن ها 17 است و از همه مهمتر  آن است كه افرادي انتخاب شده اند كه شايستگي هاي لازم را براي اين مسئوليت خطير دارند.
 
دكتر حاجي بابايي از هوشمندي 33 هزار مدرسه در سه سال اخير خبر داد و افزود : اين مدارس در راستاي سند تحول و لزوم بهره گيري از فناوري هاي نو هوشمندسازي شده است.
 
وزير آموزش و پرورش در ادامه اضافه كرد: امروز با تمام وجود عرض مي كنم از تمامي فرهنگيان عزيز راضي هستم و در مدت 42 ماهي كه خدمت كرده ام كمترين مشكلي كه خداي ناخواسته خدشه اي به انقلاب و ارزش هاي آن وارد سازد نديدم . وي تصريح كرد: در طول خدمتم تلاش كردم هر آنچه راكه معلمان به عنوان آرزو به آن نگاه مي كردند از جمله توجه به ارتقاء سرمايه اجتماعي، نظام رتبه بندي معلمان و بهبود فضاي آموزشي  در تدوين سياست ها مورد توجه قرار گيرد.
 
دكتر حاجي بابايي با اشاره به لزوم ساخت مدارس تراز جمهوري اسلامي ، از احداث 70 مدرسه  به سبك معماري اسلامي – ايراني خبر داد و اضافه كرد: اين مدارس به صورت مجتمع هاي آموزشي و پرورش هستندو 4 حياط جداگانه دارند و تمام ارزش هاي اسلامي در آن ديده شده است تا الگويي براي ساخت مدارس در آينده باشد.
 
 وي ضمن قدرداني از مشاركت و حسن ظن مجلس و دولت در تصويب سند تحول بنيادين اضافه كرد: شايد برخي مسئولين پيش بيني اين همه هماهنگي و همراهي را نمي كردند كه به فضل الهي و هدايت هاي حضرتعالي به ثمر رسيد.
 
وي در خاتمه برآمادگي قاطبه فرهنگيان در اجراي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري تاكيد كرد و افزود : فرهنگيان تلاش مي كنند تا با اجراي سياست هاي ابلاغي دانش آموزاني در تراز جمهوري اسلامي ايران تربيت نمايند. /ل

برچسب ها: فرهنگیان ، سیاست ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار