فرمانده مرزباني استان كردستان گفت: انسداد مرز در غرب کشور چند لایه است و با استفاده از سیم خاردار، حفر کانال و تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی قاچاق کالا کاهش پیدا کرده است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، سردار عزت الله رشیدیان با اشاره به كاهش قاچاق كالا در استان كردستان، اظهار داشت: خوشبختانه طي سه سال گذشته با اقداماتی که برای مسدود کردن مرز صورت گرفته، هيچ مرزنشيني به علت تردد غيرمجاز و قاچاق كالا با تير پليس كشته نشده است.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان با اقلیم کردستان عراق هم مرز است، افزود: خوشبختانه اقلیم کردستان عراق هیچ تهدیدی برای مرزهای ایران ندارد و رابطه ای صمیمانه و برادرانه میان دو طرف برقرار است.
فرمانده مرزباني استان كردستان ادامه داد: مرزبانان ایران و اقلیم کردستان عراق به صورت فصلی و ماهانه ملاقات های مرزی دارند و تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.
رشیدیان یادآور شد: 227 کیلومتر مرز مشترک با عراق میله گذاری شده است و صادرات کالا تنها از طریق سه بازارچه رسمی این استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه برای رفاه و معیشت مرزنشینان سه گذرگاه مرزی در این استان وجود دارد که 10 هزار نفر عضو آن هستند، بیان کرد: این موضوع باعث شده است اشتغالزایی افزایش یابد و دیگر مرزنشینان به سمت قاچاق کالا و کوله بری سوق پیدا نکنند.
فرمانده مرزباني استان كردستان گفت: طی سه سال گذشته با توجه به راه اندازی این گذرگاه ها به ویژه در بانه و مریوان هیچ مرزنشینی از سوی پلیس کشته و مجروح نشده است.
رشیدیان با رد قاچاق دام از مرزهای این استان افزود: قاچاق دام به ندرت از کردستان انجام شده است ضمن اینکه در کردستان قسمت زیادی از مرز در محاصره برف و بوران بود که اجازه تردد را به هیچ فردی نمی دهد.
وی اظهار داشت: انتظار ما این است که دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و اجازه ندهند دام قاچاق شود و در رابطه با سوخت قاچاق نیز اگر کنترل هایی لازم وجود داشته باشد قطعا قاچاق کاهش پیدا می کند.
فرمانده مرزباني استان كردستان بیان کرد: استان کردستان یکی از موفق ترین استان ها در تعامل میان مرزبانان و مرزنشینان است و کاهش قاچاق کالا در این استان موید این موضوع است./س
برچسب ها: کاهش ، قاچاق ، مرزها ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.