اجرای عملیات بهزراعی در تولید کیفی گندم فارس، مسیر کسب مقام برتر را برای بیست و پنجمین سال متوالی برای این استان گشوده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 600 هزار تن گندم در فارس تولید شود و این مهم گامی موثر در سال حماسه اقتصادی به شمار می آید.
مهرزاد خرد بیان کرد: هم اینک سطح زیر کشت گندم در این استان 476 هزار هکتار است که از این میزان 372 هزار هکتار آن آبی است.
وی ادامه داد: امسال قیمت تضمینی خرید گندم از طرف دولت شش هزار و 500 ریال تا شش هزار و 800 ریال اعلام شده است و امور مربوط به خرید توافقی این محصول نیز از سوی سازمان تعاونی روستایی انجام خواهد شد.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و اصلی در فارس بیش از 470 هزار از زمینهای آبی و دیم را به خود اختصاص داده است.
احمد دزفولی بیان کرد: استان فارس با دارا بودن هفت درصد سطح زیرکشت گندم کشور 17 درصد تولید گندم کشور را بر عهده دارد.
وی افزود: در چارچوب اجرای طرح الگوی کشت، طرح بهنژادی مشارکتی برای تولید بذر گندم دیم با همکاری سازمان جهادکشاورزی و مشارکت توسعه تحقیقات دیم، موسسه توسعه پایدار و مشاوره محقق ایکاردا در شهرستانهای ممسنی، آباده و شیراز با استفاده از 100 رقم اجرا شد که نتایج مثبتی در پی داشت .
وی ادامه داد: همچنین برای حفظ منابع، پایداری تولید و کاهش هزینه های تولید، کشاورزی حفاظتی در این استان از هشت هزار و 700 هکتار به 240 هزار هکتار ارتقا یافته است./س

برچسب ها: گندم ، فارس ، برتر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.