به مناسبت گراميداشت روز ملي خليج فارس ، سومين جشنواره عکس ايران‌شناسي، با عنوان گيا (گياهان)و زيا (جانوران)خليج فارس ، در محل بنياد ايران‌شناسي آغاز به کار كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تعداد 1777 قطعه عکس، از 109 عکاس کشور به دبيرخانه اين جشنواره رسيده كه اين آثار را آقايان کاظم بايرام، افشين بختيار و فرهاد ورهرام، عکاسان صاحبنام عرصه عکاسي،ارزيابي و داوري کردند.
82 عكس از 44 عكاس به بخش نمايشگاهي اين جشنواره راه پيدا كرده است. در اين نمايشگاه آثار برگزيدة عکاسان شرکت‌کننده در اين دوره از جشنواره با موضوع طبيعت گياهي و جانوري خليج فارس (انواع گياهان و جانوران از جمله آبزيان و پرندگان دريايي و گياهان و جانوران ساحلي، هرگونه موجوديت طبيعي و البته غير انساني در خليج فارس) به نمايش درآمده است.
 گسترش اطلاعات تصويري محيط‌زيست و دانش جغرافياي طبيعي و طبيعت‌شناسي کشور، انعکاس تصويري طبيعت و محيط‌زيست خليج فارس، ايجاد زمينة مشارکت عامة مردم در ثبت تصويري سرزمين ايران از جمله اهداف اين نمايشگاه است.
 اين نمايشگاه از 17 تا 25 ارديبهشت‌ماه (به جز روز جمعه)، از ساعت 9 صبح تا 18 بعداز ظهر، در بنياد ايران‌شناسي به نشاني خيابان شيخ بهايي جنوبي، خيابان ايران‌شناسي برپا است.
برگزيدگان اين دوره در بيست و پنجم ارديبهشت ماه معرفي و مورد تقدير قرار ميگيرند.
علاقمندان براي اطلاع بيشتر مي توانند  به نشاني اينترنتي www. Photoiranology.ir مراجعه كنند.  
بنياد ايران شناسي در زمينه خليج فارس تا كنون شش كتاب ،‌يك بانك اطلاعاتي با 20000 ركورد  و نمايشگاهي از نقشه هاي تاريخي راتهيه كرده است./ي2
برچسب ها: جشنواره ، عکس ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.