نماینده اصلاح‌طلب دوره سوم و چهارم مجلس كه برای ثبت‌نام در ساختمان وزارت کشور حضور يافته بود، گفت: مهارت‌های فردی در خود می‌بینم که در بعضی از کاندیدا‌ها سراغ ندارم، من در سیاست و حقوق تخصص دارم و بر مسائل داخلی و بین‌المللی اشراف دارم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت كشور؛ در آخرین ساعات از روز اول ثبت‌نام کاندیدای ریاست جمهوری قاسم شعله سعدی نماینده دوره سوم و چهارم مجلس برای ثبت‌نام در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

وی در بیان دلیل کاندیداتوری خود گفت: من حائز تمامی شرایط قانونی برای ریاست جمهوری هستم و اگر به صورت قانون‌مند تایید و صلاحیت من را رسیدگی کنند حتماً تایید صلاحیت می‌شوم.

شعله سعدی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر آقای خاتمی در انتخابات شرکت کند شما به نفع وی کناره گیری می‌کنید یا خیر بیان کرد: آقای خاتمی اگر بفهمد که من در انتخابات شرکت کرده‌ام حتماً به نفع من کنار خواهد رفت.

وی در بیان فعالیت‌های اجرایی که تا کنون داشته است، اظهار داشت: اولین کار اجرایی من این بود که دیپلمات بودم و بعد از آن مسئول دعاوی بین‌المللی ایران شدم، پس از آن نيز به عنوان استاد دانشگاه فعالیت کردم همچنین بنده بعنوان وزیر دادگستری و نماینده مجلس نیز فعالیت داشته‌ام و کشاورز هستم.

اين نماينده اصلاحات در پاسخ به این سؤال که در صورت رد صلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان عکس‌العمل شما چیست، گفت: اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوم حتما اعتراض خواهم کرد.

شعله سعدی در پاسخ به این سؤال که محدوده فعالیت رئیس جمهور از نظر شما طبق تعریف قانون اساسی کافی است یا خیر، بیان کرد: من به دلیل اینکه خود حقوقدان هستم و سالیان بسیاری مدرس قانون اساسی بودم با پیچ و خم‌های قانون اساسی ایران آشنا هستم و کاملاً بر آن‌ها اشراف دارم، ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم البته ایراداتی هم به قانون وارد است و راه بازنگری در قانون نیز پیش بینی شده است.

اين نماينده سابق مجلس همچنين گفت: بنده مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار می‌دهم.

وی ادامه داد: مجموعه ای از مسائل باعث شد که من احساس مسئولیت کرده و حضور یابم به عنوان مثال مهارت‌های فردی در خود می‌بینم که در بعضی از کاندیدا‌ها سراغ ندارم، من در سیاست و حقوق تخصص دارم، نماینده مجلس دیپلمات و مسئول دعاوی بین‌الملل ایران بودم در مسائل داخلی و بین‌المللی اشراف دارم.

شعله سعدي در بیان اینکه هزینه تبلیغات خود را از کجا تأمین می‌کنید، گفت: مردم خواهند داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثبت ، نام ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار