خیام گفت: حمایت های مستقیم و غیر مستقیم معاونت برای شرکت های دانش بنیان امسال به صورت اعطای تسهیلات به بهره صفر در صد است.

مجتبی خیام نکویی معاونت فناوری و نوآوری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص حمایت های در نظر گرفته شده در سال جدید گفت: امسال به دفاتر نخبگان استان ها بودجه ای اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید با هماهنگی بنیاد علمی نخبگان اشخاص حقیقی همه می توانند از حمایت های مالی برخوردار شوند افزود: در سال جدید جهت رسیدن به مرحله نمونه سازی دفاتر نخبگان استانی تا سقف 30 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: به هر پژوهشگر و مخترع نزدیک 3 میلیون تومان در قالب تسهیلات بدون بهره یا بلاعوض اختصاص داده می شود و در صورت نیاز به این دفاتر مجددا بودجه اختصاص می دهیم.

خیام نکویی تصریح کرد: حمایت های مالی معنوی در قالب برنامه 14 گانه از طریق ستادهای راهبردی قابل دریافت است.

وی افزود: برای حمایت هایی نظیر اخذ تاییدیه CE اروپا که باعث ارتقای سطح فنی شرکت ها می شود معاونت 30 تا 70 درصد مشارکت و پرداخت هزینه ها به عمل می آورد و شرکت ها می توانند در صورت تمایل و توان شخصی اخذ مواردی که جز 14 حمایت معاونت است اقدام کنند و با ارائه فاکتور 50 درصد هزینه آن را پس بگیرند.

معاون فناوری و نوآوری در خصوص اعطای تسهیلات صفر درصد عنوان کرد: به 9 مرکز رشد و پارک علم و فناوری اعلام کرده ایم تا شرکت هایی که توان تولید دارند به ما معرفی کرده و در قبال ما از بین این شرکت های معرفی شده 2 الي 3 شرکت را انتخاب کرده و مبلغی به میزان 200 میلیون تومان تسهیلات در اختیارشان می گذاریم.

*برگزاری جشنواره علم تا عمل با همان کیفیت قبلی

خیام نکویی گفت: شهریور ماه امسال جشنواره علم تا عمل را علی رقم محدودیت های اعتباری با همان روال قبلی برگزار می کینم.

وی افزود: همچنین به برگزیدگان این جشنواره تا سقف 10 میلیارد تومان تسهیلات خواهیم داد و اگر این رقم را افزایش ندهیم کاهش هم نخواهیم داد.

وی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره به تنهایی 20 میلیارد تومان هزینه ایجاد می کند که این مبلغ، هزینه کمی نیست./ع2
برچسب ها: دانش ، تسهیلات ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار